emmaahallin

Alla inlägg under januari 2014

Av Emma Hallin - 26 januari 2014 20:44

Att vara ensamstående har både sina för och nackdelar.

Nackdelarna är att man är ensam, man får göra allt jobb själv. Aldrig någon sömn. Bebisar har ju sina perioder och nu har Benjamin kommit in i en period där han vaknar flera ggr under nätterna och det är vid dom tillfällerna man önskade med hela sitt hjärta att man var två.
Man får även mindre ork till saker och ting för att man inte får avlastning av den andre föräldern.
Man hinner aldrig duscha den tiden man vill och man lär sig att slänga sig i maten om man nu vill äta den medans den är varm.
Man är alltid stressad och kan aldrig slappna av.

Fördelarna är att man får dubbelt så mycket närhet av sitt barn, man ser på sitt barn att det man gör är rätt. Man har en glad bebis! Är de rörigt hemma kan man skylla på att man har barn och är ensamstående och inte haft tid att plocka undan! ;)
Sen får man ju all kärlek från sitt barn och man bestämmer helt själv hur dagarna ska se ut. Vill vi inte gå utanför dörren så gör vi inte de. Vi behöver bara tänka på varann och ingen annan.
Jag kan lära mitt barn de jag vill, det är jag som bestämmer vad han ska lära sig och får berätta hur livet går till :)

All kärlek till min son! ?

Av Emma Hallin - 24 januari 2014 09:06

Häromdagen var jag i stan och fikade med en gammal och saknad vän! De kändes som tiden hade stått stilla under dom åren vi inte pratat på. Vi pratade om allt mellan himmel och jord! Vilket var väldigt skönt med tanke på att jag känt mig väldigt ensam det senaste.
Idag ska vi åka in till stan och fika med ännu en saknad vän, som vi försökt få in en fikadejt med som de aldrig blivit av men idag äntligen! :)

Igår satt jag, mamma och mormor och planerade dopet. Säger bara heeetreguuuud! Med bara familjen på min och Victors sida blir vi 40 st! Sen är inte alla från Victors sida inbjudna ännu.
stort dop!

Vill egentligen inte skriva massa depp inlägg men mycket tankar springer runt i huvudet idag.
Vill dela med mig av tankarna men ändå inte för att de finns dom som inte har med dom att göra.
Får la skriva dom på ett papper så jag blir av med dom.
Ja jag brukar skriva ner dom på ett papper för att bli av med dom, för att få ur mig de. Ibland blir de bättte och ibland inte.

Av Emma Hallin - 21 januari 2014 00:09

Ikväll är de en kväll där man känner sig bortglömd.
En kväll där de känns som att alla vänner fötsvunnit. Alla som en gång fanns. Ni som fått barn vet vad jag snackar om.
Sen har jag begått ett misstag men jag hoppas de löser sig.
Det sägs att tiden läker alla sår, de gör den inte. De blir ärr men aldrig läkt.
Den känslan känner jag idag.
Ja det är en otroligt jobbig kväll idag.

För övrigt mår vi bra, första natten Benji sover i sin säng. Får se hur de går :)
Fötterna ser strålande ut och snart behöver vi bara ha skenan 12 timmar om dygnet :)

Av Emma Hallin - 8 januari 2014 21:47

Jag har lärt mig att man aldrig ska lova saker man inte kan hålla. För de slutar bara med att personen man lovat blir besviken. Därför lovar jag aldrig något för jag vet hur jag fungerar. Mitt humör svänger och jag kan inte hålla saker jag lovar.
Men de finns dom som inte har lärt sig att man inte ska lova saker.
Det är just därför jag börjar detta året med att inte lägga stor vikt i det och sen inte lita på vad människor säger.

Idag började Benjamins "fria" dagar, ja han blir av med skenan 6 timmar om dagen. Det har gått bättre än förväntat och fötterna ser så raka och fina ut, jag hoppas även läkare tycker det på återbesöket nästa vecka!
De hör väll till att man som mamma oroar sig över att dom ska börja vinklas inåt igen. Något jag nog kommer oroa mig för hela livet.
Men de kanske är våran tur nu att få tur i livet och inga problem?!
Jag hoppas de, för Benjamins skull att han slipper mer problem med fötterna när han blir stor.
Tänk att han redan är 3 månader, tiden bara springer iväg, snart rullar han runt, sitter sen kryper han sen får jag fullt upp! Fast de har jag ju redan. Eftersom han äääälskar att sitta och tjöta :)
Man märker verkligen att han mer och mer börjar få sin egen personligehet och den är jätte härlig även väldigt bestämd och vet vad han vill samt att han blir irriterad över små saker (som sin mamma) haha
Han är ju väldigt lik sin pappa till utseendet MEN jag tror han är mer lik mig till sättet :p

nu ska jag sluta babbla och ge mina andra bebisar mat :)

Hoppas ni haft en bra dag för de har jag! :)

Av Emma Hallin - 8 januari 2014 00:17

Hatar att känna denna förvirrande känslan.
Vem ska jag lita på?
Vad ska jag tro?
Jo mig själv och ingen annan.
Vågar inte släppa in någon mer djupt i mitt liv, i mina känslor.
Sviken gång på gång.
radion gör de inte bättre av att spela the Lumineers låt - ho hey som river upp massa minnen...
usch..
måste sova för imorn är de en stor dag! Benji blir av med skenan 6 timmar om dagen :)

Av Emma Hallin - 3 januari 2014 10:33

Nu var det ett tag sedan jag bloggade men har helt tappat suget med tanke på att de hänt så sjukt mycket de senaste.
Det har varit alldeles för mycket drama så jag fick tillochmed byta nummer för att slippa undan allt.
Men nu är det nytt år, en ny start.
även fast jag inte har många vänner så är jag glad för dom som finns kvar för dom är äkta!
Jag har börjat blicka framåt istället för bakåt :)
Det finns en mening varför gamla vänner sticker och nya kommer in!
På killfronten står de fortfarande stilla och skönt är väll de!
Att bara tänka på mig och Benjamin är jätte skönt, slippa ha någon annan att tänka på oxå.
Vill inte ha ett förhållande heller för den delen, har fått nog av lögner och svek.
Vi har även skaffat oss en katt till, tjorven heter hon :)

Benjamin mår bra och snart blir han av med skenan 6 timmar om dagen, den 15de ska vi tillbaka för att kolla så fötterna följer behandlingen :)
Igår fick han sitt första vaccin, det gick bra och han blev bara trötr utav den så han soc nästintill hela dagen/natten. Nu sover han igen men han verkar piggare idag :)

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards