emmaahallin

Alla inlägg under oktober 2015

Av Emma Hallin - 30 oktober 2015 08:08

Hej alla bloggläsare!


Jag har suttit och tänkt ett tag att jag ska ta upp mitt bloggande igen. Jag saknar att skriva av mig. Det har hänt rätt mycket sedan sist. Jag var ju sjukskriven över sommaren, nu har jag börjat mina nya kurser och jag tycker det går helt suvärent. Än sålänge har jag läst, människors miljöer, kommunikation och nu läser jag lärande och utveckling. Jag studerar nu helt på distans och de passar mig som fisken i vattnet. 


Jag har även fått extra jobb som vikarie inom barnomsorgen som även de passar mig som fisken i vattnet. Det är ju med barn jag vill jobba med, så att äntligen nu fått in en fot gör ju saken bara bättre! Varit på en del förskolor runt omkring Borås och varit hel nöjd! 


Denna veckan har jag varit hemma med en sjuk Benjamin, han låg i 40 graders feber i 2 dagar men nu är han återigen på förskolan och leker. Så fort jag skrivit klart detta inlägg ska jag sätta mig med min inlämning. 


Benjamin har även börjat sova hos sin pappa, äntligen. Så lycklig över att dem äntligen får en relation. Så som jag kämpat för de. Än sålänge har han bara sovit varannan lördag-söndag och de har funkat bra så nästa vecka kör vi igång med varannan helg. Får hoppas att även de går bra. Han har dock blivit mer orolig, mammig och utåtagerande av de men de är en vanlig förändring hos barn när dem går igenom en sånhär stor förändring. Han är ju van att bara vara med mig. Så får hoppas att det går över när han får sova 2 nätter hos sin far annars får vi helt enkelt hitta en annan lösning som fungerar för Benjamin. 


Nästa vecka ska vi på återbesök hos ortopeden och det är alltid lika spännande att få höra hur hans fötter är. Han sover fortfarande med sina skenor och det fungerar riktigt bra! Han vaknar inte en enda gång och vill ta av sig dem. De va dock för någon månad sedan som dagis ringde mig för att han klagade på smärta i sin höger fot och vägrade gå på den (operationsfoten). Så jag fick gladeligen hämta honom och ringa runt i göteborg innan jag fick tag i en vettig människa. Dagen efter de så gick han fortfarande inte på foten och då började jag oroa mig på riktigt, så vi åkte upp till akuten i Borås, dem misstänkte först höftsnuva ( förkylning som sätter sig i höften så det bildas vätska i höften) Men de va de inte. När dem väl hade bokat ultraljud för höften så börjar Benjamin att gå dock släpade han höften efter sig men efter nån timme så började han gå vanligt. Så jag ringde tillbaka till göteborg då ortopeden i Borås inte va super orolig och sen sa han även att vi har en av Sveriges bästa barnortopeder så han anåg att vi skulle ringa henne istället. De va då vi fick tiden nästa vecka så de är inte bara återkoll som gäller utan även undersökning av höften.

Här om dagen började han återigen klaga på ont i höger foten men han gick på den som vanligt och efter ett tag slutade han klaga så ska även ta upp de nästa vecka. Så får vi se vad dem säger nästa vecka. 


Annars då? Ja hmm.. Eftersom jag varit barnledig varannan lördag nu så jag börjat umgås mer med mina underbara vänner, varit ute på krogen en del och har verkligen haft super roligt! 


Denna helgen ska vi fira halloween ute hos min mormor vilket ska bli super mysigt. Jag funderar även på om vi skulle ta och sova över där samtidigt. Jag älskar att vara ute hos min mormor och Benjamin trivs som fisken i vattnet och jag önksar av hela mitt hjärta att jag kunde få en lägenhet där mormor bor. Det är sån radhuskänsla och supper billigt att bo där med och man kan släppa ut barnen på gården utan att vara orolig för att de ska hända något. 

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards