emmaahallin

Alla inlägg under januari 2016

Av Emma Hallin - 10 januari 2016 08:39

Idag är jag fruktansvärt trött faktiskt, sitter och försöker få i mig mitt morgonkaffe i vanlig ordning. Men får nog gå och sätta på mer om jag ska klara denna dagen..
Va super livat i vårat hus i natt och därav kunde jag inte sova och därför är jag supertrött idag istället. Tillochmed så Benjamin vaknade till.

När de väl blev lugnt så började jag istället fundera, jag ger ju aldrig av några nyårslöften då jag anser att de är löjligt för man håller det inte ändå haha!

Men så var jag så trött på egoistiska energitjuvar i natt så jag sa åt mig själv att dem inte ska få stjäla mer energi av mig. Förra året var jag fruktansvärt butter och de lär jag väll alltid vara inombords men andra människor ska absolut inte få känna av min bitterhet, absolut inte dem som faktiskt gjort mest skada på mig och gjort mig såhär butter.

Jag ska vara trevlig, har jag en dålig dag kommer jag inte svara på sms. För jag är så trött på människor som inte klarar något själv. Som man får tjata på, bli irriterad på, som man ska gå efter och dem ska alltid ha på sitt sätt och skyller på de ena och de andra och bara snor min energi. De ska inte få hända mer. Jag vill vara den glada och positiva Emma igen.





Julen & nyår var fantastiskt, Benjamins ögon lyste så på julafton! Jag tänkte lägga upp dem få bilderna jag har från julafton och sedan berätta mer vad han fick i julklapp :)


Han fick kläder. Pippi figurer, spargris, pippihus, hoppetossa, pippi i mjukisformat samt hennes häst, play doh lera, lego, trumset, vertygslåda, bilar och säkert en hel del annat som jag faktiskt inte kommer ihåg just nu.

Pippi grejerna är mest populära här hemma och de visste jag nästan redan när jag köpte dem att de skulle vara. Men var så underbart att få se hans ögon och glädje!

Annars har inget speciellt hänt faktiskt, nyårsafton så var han vaken till ca 00.20, duktig var han som faktiskt orkade hela kvällen och inte va de minsta grinig. Men rädd för raketerna men de förstår man ju. Eller som Benjamin själv säger "bangbang".

Han har även börjat prata mer, börjat bråka om skenorna, börjat dagis igen och därmed bråka ännu mer med mig... Tröttsamt men sånt man får ta som förälder. Nästa vecka börjar inskolningen på nya avdelningen. Ska bli spännande och hoppas innerligt Benjamin lugnar ner sig! Hörde i fredags lite snabbt från Hans pedagog att han varit busig men vet inte om hon menade att han skoj busat eller bråkat för förra året när han hade varit "busig" så hade han bråkat... Glömde av att fråga oxå men de lär väll komma fram snart de med.


Nu ska jag koka mer kaffe och gå ut på en morgoncigg och försöka vakna till liv.

Ha en bra dag allihopa! Ska försöka städa idag så..

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards