emmaahallin

Alla inlägg under juli 2014

Av Emma Hallin - 28 juli 2014 23:31

Livet har sina beg och dalbanor, det vet dom flesta. Men när allt går emot dig så ge inte upp, sluta inte hoppas. Allt går bara man vill. Tänk hur mina senaste 2 år sett ut?!

Jag blev oväntat gravid med min kärlek, min bästa vän (vi hade gjort slut innan han blev till) Det sved, något så otroligt mycket att veta att jag aldrig kommer att få uppleva de man gör när man är 2.
Graviditeten tärde på både mig och B's pappa, våran vänskap är inte som den en dag var.
Jag kommer föralltid att älska honom, men ingenting kan bli som förut. Inte nog med att graviditeten tärde på oss, Benjamin har tärt ännu mer på oss.
Jag är väldigt lessen över de för han var min bästa vän, min kärlek men vi vet att vi passar inte ihop oavsett hur mycket vi än vill passa ihop.

Jag gav aldrig upp hoppet om att finna mig en kärlek, gravid som jag var så hittade jag världens bästa kille (trodde jag)
Så charmig, så snäll, så omtänksam, han gjorde allt för mig om inte mer. Hjälpte mig genom min graviditet, hjälpte mig alla gånger jag var tvungen att åka upp till förlossningen för att kolla så allt var bra.
Jag hade ändå någon under graviditeten men de var inte samma sak, jag visste ju att de inte var hans bbarn jag var på.
Vi hade våra upp och ned gångar. Nedgångarna var hemska, tänker tillbaka på dom än idag. Men man kan tyvärr inte få det som i sagorna så detta slutade inte heller lyckligt...

Men jag har inte givit upp hoppet ändå! En dag är det min tur att få leva lyckligt med en man som älskar mig för den jag är och inte för att lura mig.

Förra sommaren bodde jag hos min mormor, trodde aldrig att jag skulle få lägenhet. Men jag fick en. En lägenhet där jag tom kan kalla mitt hem men allt slutar olyckligt för mig. Jag fick bara 1 årskontrakt och var blond ännu en gång å litade på att jag skulle få förlängt.
Hade ca 5 månader på mig att hitta ny bostad till mig, pojken å katterna. Veckorna gick och jag blev bara mer och mer stressad över vart jag skulle ta vägen den 1 sept?
Vissa dagar grät jag av stress, jag orkade inte med pressen. Att ännu en gång stå där helt utan boende.
Aldrig någonsin tänker jag hamna i denna situationen igen.
Fick gå på visningar av lägrnheter i både Svaneholm och Sandared MEN jag ville ju in till stan. Grät ännu mer för jag vet vilken bostadsbrist det är.

Men jag har aldrig någonsin givit upp hoppet om att hitta en bostad till oss. 1,5 mån innan jag ska flytta stod jag med 3 lägengeter på g och visste knappt ut eller in. Vad hände?
Semester tider och svårt att få tag o folket så jag fick lugnt vänta nervöst.
Idag trillade det ner ett mail om att jag skulle komma in och skriva kontrakt på en lägenhet.
En stor sten lättade från hjärtat.
Äntligen har all smärta, möda, slit och gråt givit mig någonting.
Tack alla där ute som har vart ett oerhört stöd för mig.

Så alla människor där ute, ge ALDRIG upp en dag vänder turen. Håll modet uppe. De finns ju en anledning varför de sägs att hoppet är de sista som lämnar människan :)

Av Emma Hallin - 24 juli 2014 08:17

Igår var jag på lägenhetsvisning, hoppas innerligt att jag får den så denna situationen ändå får ett bra slut.
Den ska även tapetseras om och då kanske jag får den som jag vill. Den passar mig och Benjamin perfekt!
Utanför porten har vi en stor lekplats, lite längre bort ligger dagis och på baksidan har vi en stor gräsmatta.
Så håll alla tummar och tår nu :)

Benjamin fick ett nytt vrålåk igår av sin låtsasmoffa. En behändig sulky som är lätt att kasta ner i bagageluckan och ta med på utflykter. Han verkade trivas i den, luftig och skön. Värsta ac i den ;) hahah


Efter att Benjamin valde att gå upp klockan 5 så var mamman i huset inte lika begiven på att ge sig upp. Men de va bara att sätta på kaffet och se glad ut.
De slutar med att jag sitter med glädjetårar sprutandes ner för kinderna.
Först ställer sig Benjamin i krypställning och jag sitter och blir lika frustrerad som Benjamin över att han inte kan krypa.
Så ser jag sekunden efteråt att han kryper! Vingligt och inte så långt men han kröp!
Som vi kämpat med att få dig att krypa och äntligen lossnar de!
Ju mer han tränar på de destu bättre balans får han och han är ju redan stadig i benen. Så jag tror att får han bara lära sig att krypa och hålla balansen på de viset så drar han sig snart mot möbler å sedan går han. De går nog snabbt nu. Heja Benjamin! :)


Bättre start på denna hemska morgon skulle jag aldrig kunna få!
Din mamma älskar dig så mycket Benjamin, de finns inte ord för hur stolt man kan bli över sitt barn när den lär sig nya saker. Varje dag är en utmaning men övning ger färdighet!
Min lilla prins <3
Jag är så glad att ha dig i mitt liv <3

Av Emma Hallin - 22 juli 2014 08:26

Undra om man får säga att man blir trött på sitt barn ibland?
Jag tycker att man ska få säga de för det är ju så verkligheten ser ut. Någon gång i barnets liv är man trött på h*n.
Men allt är så mörkat så säger man de är man en dålig förälder. Jag är inte sämre förälder än någon annan bara för att jag säger sanningen.
Benjamin är just nu inne i en gnäll period.
Han gnäller hela tiden, han har ju örn lärt sig att låtsas gråta vilket gör en ännu mer frustrerad. Han bråkar vid matbordet, även hur hungrig han är så ska han bråka och låtsas som att han inte vill ha. Smälla till skeden så all mat flyger runt i köket. Smärgåsarna spottar han ut på golvet.
Nattningen är helt värdelös. Fy vad jag hatar den. Han bökar, bits och rivs och jag försöker avisa honom och visa att man ska klappa fint men han bara skrattar åt mig.
Han visar inget sånt ute bland folk men hemma så är han hel vild. Känns som han trotsar mig och försöker testa gränser.

Jag älskar min son, han är mitt allt och ja gör allt för honom men ibland får man nog och det är då man skriver av sig så man får ur sig allt.


Jag hoppas innerligt att jag får en lght nu så jag har nånstans att flytta den 1 sept.. Känns sjukt jobbigt att de bara är en månad kvar å jag har inte den blekaste aning om vart jag ska bo.
Nu ska jag lägga Benjamin igen. Han har vart vaken sen 6 typ och behöver verkligen sova en stund till.

Ha en bra och solig dag allihopa :)

Av Emma Hallin - 16 juli 2014 06:11

Idag bär de av på våran årliga roadtrip med Mats pappa. Benjamin får stanna hemma hos mormor, han har ingen nytta av att sitta så mycket i en bil nu ändå. Men nästa år får han hänga med :)
Tror vi skulle åka runt Vättern om jag inte minns fel :)

Dock vaknade jag med världens ryggvärk, känns ju mindre roligt. Ska snart gå upp å dricka kaffe och göra i ordning mig, Benjamin sover fortfarande så får lite egentid :)

Av Emma Hallin - 14 juli 2014 09:28

Benjamin har kommit in i en period där han sover otroligt oroligt.
Jag nattar honom på kvällen vilket går jätte bra och han sover jätte bra fram tills midnatt.
Då börjar han vända och vrida på sig samt gny som slutar i gråt och att jag får ta upp honom.
Så håller de på hela natten.

Sitter och funderar på om de är för att vi sover i samma säng, att han kanske vaknar av att jag lägger mig eller nått så ska testa att ha honom i sin säng inatt.

Eller om det är att han behöver eget rum, jag har läst att endel barn sover bättre i eget rum. Men jag bor ju bara i en 2a så känns rätt onödigt att han ska få hela rummet och jag ska behöva ställa ut min säng i vardagsrummet men vem vet de kanske är värt ett försök om inte han sover bättre i sin säng?
Kan ju iofs testa att sova i soffan en natt isf.

Jaja de tåls att tänka på :)
Idag ser de ut som att de blir fint väder, skönt. Var otroligt trött igår pga regnet.
Idag blir de att röja upp lite hemma eftersom de inte blev av igår, jag gick till mormor ist så Brnjamin fick leka med Nova :)
Har inga cigg heller så måste ha något att göra, funderar på att sluta faktiskt nu när jag ändå inte har några cigg :)
Men ingenting som är bestämt för då vet Jag att jag inte klarar det ;)

Av Emma Hallin - 13 juli 2014 08:06

Sömnen inatt blev mer än förra natten. Tror det var för att vi sov hemma inatt. Han vaknade bara en gång och ville ha mat sen somnade vi om :)
Känner mig lite mer utvilad idag än vad jag gjorde igår. Hahah :)

Jag, Felicia och Benjamin gick och la oss vid 9 tiden och vaknade vid 11 och gjorde oss iordning för en tripp ner till knalleland.
Försökte kolla ut lite presenter till Benjamin, han fyller ju faktiskt år om lite mer än 3 månader.
Usch vad tiden går fort!

Så nu vet jag exakt vad jag ska köpa till honom, dock känns de lite tråkigt att jag får stå för alla kostander själv och inte kan dela på presentkostnaderna som andra familjer gör men de va ganska lätt ordnat då ville Felicia vara med och betala en grej, så då får hon självklart det :)
Dax att beställa en bilbarnstol till Benjamin med, är så osäker på vilken han ska ha men ska bolla lite tankar med mamma så får vi la se vilken de blir. Det blir ju oxå en dyr historia...
Tur jag har min familj som hjälper mig :)


Får se vad som står på schemat idag, än sålänge ska jag dricka upp mitt kaffe sedan frukost för mig och Benjamin. Sen diska upp samt plocka lite hemma och vika tvätt. Härliga söndag! :)

Av Emma Hallin - 12 juli 2014 07:31

Sånahär nätter borde inte vara lagliga. Inte fått en enda blund, hur ska jag orka hålla igång hela dagen?!
Satt och kollade film med syster igår, Benjamin somnade inte förens ca kl 21.30 så vid 22 satte vi på en film och vi kom inte i säng förens 00 typ.
Hinner inte mer än att somna så vaknade Benjamin, stört gråtandes i ren panik. Jag fattar noll samtidigt som jag känner hur illa jag mår och bara vill spy så ropar på Felicia att hon får gå in till Benjamin så jag kan springa på toa.
Det var bara falskt alarm och Benjamin hade panik, jag går tillbaka in i sovrummet och försöker få Benjamin att somna vilket han gör runt 2-halv 3... (Han vaknade runt 1.15)
Sen har de hållt på hela natten. Vaknat minst 1 gång i timmen. Vilket har gjort att jag enbart hunnit somna innan jag vaknat igen.
Kl 6 fick jag nog och tog med mig honom upp, jag dricker kaffe och Benjamin gnäller.


Hej och välkommen till verkligheten utav att ha barn.
Det är ingen dans på rosor som vissa verkar tro. Självklart är de värt alla sömnlösa nätter.
Men jag har fått höra av en viss människa "hur kan du va trött, du gör ju aldrig något"
"Du jobbar ju inte så då kan du ju inte va trött"
"Du sitter bara hemma med Benjamin så du kan inte va trött"

Ja listan kan göras lång. Men verkligenheten är den att ha barn består av sömnlösa nätter, hålla igång från morgon till kväll med massa bus och stoj samt att du ska ta hand om ditt boende så som tvätta, städa, laga mat, diska m.m
Jag lovar dig, du hade aldrig någonsin klarat en vecka med Benjamin.
Nu säger jag inte att han är jobbig för de är han absolut inte, men du skulle aldrig klarar att ha barn för du klagar bara.
Shit va irriterad jag är på dig.
Minns när du hade sovit med hos en natt och bara då klagade du över att du inte fått sova.

Nä ska sluta vara negativ, jag har ju det bästa man någonsin kan ha men sådana här nätter är hemska, helt värdelösa och borde vara olagliga sådeså!

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards