emmaahallin

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma Hallin - 28 januari 2015 14:50

Jag känner hur det kliar i fingrarna. Hur jag vill ta upp bloggen igen. Jag behöver den för att kunna skriva av mig. Det är så mycket i Mina tankar.
Benjamin hade sitt första umgänge med sin pappa igår igen. Får hoppas de håller i sig. De gick bättre än förväntat.
Om mindre än 2 veckor så ligger han på operationsbordet. Jag är nervös. Inte för själva operationen utan för själva sövningen. Mitt lilla lilla hjärta.
Just nu ligger han sjuk här hemma. Vart de sen i måndags. någon influensa tror jag, feber som kommer smygandes under natten och en hosta som heter duga, snoret bara rinner. Jag tycker så synd om honom. Hoppas den hinner gå över innan operationen. Annars kommer vi att få skjuta upp den vilket jag känner inte är särskilt bra. Han behöver denna operationen nu.
Jag är kluven till mycket. Ibland är jag berädd att ge upp. När allt känns hopplöst. Vill ju bara att allt ska bli bra och att jag ska kunna lita på han jag tycker om mest. Men ibland känns de hopplöst, ibland känns de som att han inte vill samma som mig. Kanske för att de är knas överallt just nu..

Så vet inte om jag ska ta upp bloggandet igen eller inte. Är så tacksam över alla mina läsare som fortfarande går in dagligen och kollar.

Av Emma Hallin - 14 januari 2015 09:22

Ännu en gång så känner jag att jag tar en bloggpaus.
Mötet igår gick inte alls som planerat. Vet inte ens vad jag ska säga om de. Jag är helt tom på ord. Att man ens kan tänka så?! Eller tänka va å ta i.
Med detta vill jag säga att jag tar ett steg tillbaka och kommer inte uppdatera bloggen på ett tag.
Jag är ändå bara elak i den..
Jag är ju ett svårt får, så fruktansvärt elak jämt och ständigt.
Jag är så fruktansvärt arg!
Men nu vet ni, Benjamin mår bra och de gör väll jag med förutom alla arga och besvikna känslor jag har i kroppen.
Men en dag ska även jag må bra!

Ha de så bra tills vi hörs igen!

Av Emma Hallin - 12 januari 2015 10:38

Vart rätt dött Här ett par dagar men vet inte vad jag ska skriva om. Jag är så fruktansvärt kluven till allt. Ena stunden bubblar känslorna upp och andra stunden är dem som bortblåsta och jag känner ingenting, helt känslokall.
Ska bli skönt att äntligen gå till psykologen imorn, dock väntas ännu ett möte som jag är rätt nervös över att gå på. Varför vet jag inte.
Ska till familjerätten imorn, träffa Benjamins pappa vilket jag inte gjort sen oktober typ.
Får la se hur de mötet går.
Det är väll därför jag inte vet om jag ska blanda in känslor eller stänga av dem. Tror jag klarar mötet bättre med att lämna känslorna hemma.

Igår var vi på Leos lekland tillsammans med min moster Eleonora och kusin Nova. Barnen hade jätte kul, vilket vi vuxna oxå hade. Vi var nog mest trötta. Dom har byggt ut så nu var de ännu större än innan. Mycket nya grejer. Benjamin älskar ju Leos. Så de va en bra förmiddags grej! Sen gick vi till donken å käka sedan vidare hem till oss där min mormor och Leif kom. Leif fyllde år igår så dom bjöd på tårta. Skönt att slippa åka dit ut för en gångs skull.

Ringde till bvc idag med, bokade en tid. Ska väll egentligen inte träffas förens 18 månaderskontrollen men jag vill checka av vikt och längd med bvc och prata lite andra saker, uppdatera om fötterna tex och hur man lättast lär barnet att prata. Benjamin kunde säga många ord innan men helt plötsligt vände han å börja prata "bebisspråk" dem ord han säger är "mamma" "däää=där" "Hej"..
Han gör ju sig förstodd med att visa vad han vill, jag har ju lärt mig alla hans tecken som han gör när han "pratar" ..

Nä nu är nog potatisen klar. Strax hämta Benji på dagis :)

Av Emma Hallin - 10 januari 2015 15:33

Gick till netto och handla lite snabbt efter att mitt besök åkt hem igen. Jag var la inte värdens bästa sällskap idag då jag är så fruktansvärt grinig på livet.
Benjamin somnade i vagnen vilket var tungt eftersom jag fick bära upp både han och matvaror.
Han har precis vaknat så nu sitter vi och kollar på Nicke nyfiken.
Jag har precis ätit. Idag var jag jätte hungrig så Benjamin får äta strax :)
Trodde de skulle bli storm men efter att de snöat och sedan regnat lite så blev de inte så mycket mer.
Men köpte en chipspåse som jag ska tröstäta ikväll i min ensamhet.


Tänkte lägga upp bild på tre olika maträtter som jag blivit otroligt nöjd med! Skriver under bilderna vad de är för något.


Ugnspotatis, rotfrukter, marinerat kött och grönpepparsås ! :)


Kycklinggryta, i grytan finns wokade grönsaker och vattenkastanjer till de va de ris.


Ugnspotatis, grönsaker, sås och kött :)

Av Emma Hallin - 10 januari 2015 10:32

Varför Måste jag alltid tänka mig för vad jag gör?
"De blir dubbelmoral om du gör si eller så".
Det är JAG som ständigt tar hand om min son, det är JAG som behöver en paus emellan åt.
Ja jag vet mycket väl att de är påfrestande att ha barn men vissa dagar behöver man en paus, få vara ifrån varann och sakna. Andas lite annan luft. Men nä då får man skit för de.
Jag lämnar ju åtminstone inte bort honom till en främmande människa.
Jag lämnar bort honom kanske var tredje månad över natten.
Vad jag gör på min egentid har väll ingen med å göra. Vissa gånger stannar jag hemma framför en film och bara är. Andra gånger kanske jag är ute med mina vänner. Har inte alla rätt till de oavsett om man är förälder eller inte?
Få ladda upp sina batterier och sedan återgå till mammarollen ännu bättre.

Igår fick jag även höra när jag äntligen kommit på vad just JAG vill i mitt liv (barnmorska) "skulle du klara en sån utbildning med ditt förflutna om att aldrig va i skolan?"
"Har du tålamod till de?"
Fuck off med era negativa kommentarer! Jag SKA bevisa för er allihopa som inte tror på mig att jag oxå kan precis som er allihopa!
Alla har en ryggsäck med sig sen om de är bra eller dåliga saker hör inte dit. Alla kan vi förändras och bli något och göra något utav våra liv!

Är de så konstigt att man blir sur, grinig, negativ och stänger av sina känslor när man får höra massa negativt?
Men vet ni?
Jag gör vad jag vill i mitt liv, jag tar dem bästa besluten gentemot mig och min son. Vad ni andra säger eller tycker de rör inte mig i ryggen. För ni kan aldrig få mig att må dåligt igen!

Av Emma Hallin - 8 januari 2015 07:04

Det hade gått bra på dagis igår, han var lite ledsen när jag lämnade honom men de förstår jag ju eftersom att han har haft långledigt.
När jag kom och hämta honom så var de en utav pedagogerna, super gullig tjej som va jätte glad över att Benjamin kunde gå :)
De va precis som att "han går ju, titta " hahaha :)

Min grannes dörr hade även stått på glänt sen i söndags kväll så igår fick jag nog och ringde polisen. Tänk om något hänt dem eller att de vart inbrott lixom?
Så dem kom hit och tittade till i bostaden men jag kunde vara lugn. Inget hade hänt där inne varken någon skadad eller tecken på inbrott. Men dem kunde inte undgå att dem lämnat dörren öppen och inte vart hemma sen i söndags men de va ju inte mina problem längre. Men dem tyckte de skulle finnas fler som jag som bryr sig om sina medmänniskor :)
Dem pratade även med Benjamin, men han tyckte poliserna va liiite läskiga :)

Efter de åkte vi till mamma, hon hade beställt en ny overall åt Benjamin som kom igår. Vi gick i lite affärer innan vi hämtade ut overallen sen gick vi hem och tjuvstartade med semlor!
Overallen satt som en smäck! Äntligen kan han röra sig i sin overall och vara ute och leka med dem andra barnen ist för att sitta stilla ;)

Men nu går tiden jätte snabbt här hos oss och Benjamin behöver frulle innan han går till dagis, vi är inte ens påklädda och han börjar om en timme. Jag måste även dricka en kopp kaffe till. Mer död än levande.
Hatar att få in rutiner efter ett lov...
Slänger upp en bild på Benjis overall med! :)

Ha en bra dag och ta hand om varann! :)

Av Emma Hallin - 7 januari 2015 10:15

Igår fick jag en tankeställare, livet är otroligt skört. Så ta hand om era nära och kära. Jag ska fixa till mitt liv.
Oavsett hur mycket jag än bråkar med en person så ska jag fortsätta ha det i bak huvudet hur snabbt man kan förlora en människa.
Jag vet att man inte alltid drar jämt med alla människor och i vissa specifika fall så kan jag inte förstå hur långt vissa saker kan gå.
Jag vet att jag inte kan göra så mycket åt att vissa inte gör de valet jag kunde önskat att man gjorde. Att de nu är en liten människa som får ta de straffet av ett val som jag önskar kunde vara annorlunda. Men det är bara för mig att acceptera de valet och leva vidare. Men innan jag gör det så vill jag sluta fred med människan. För det tar så på krafterna och vara arg och alltid ha taggarna utåt så fort man hörs av. För oavsett vilken väg i livet man tar så kan man inte rå för andra människors val och beslut.
Jag önskar de kunde vart annorlunda men nu är det inte så. De minsta jag kan göra är att åtminstone sluta fred och lämna detta bakom mig rakryggad.
Vi lever vårt liv och du får leva ditt som du vill. Men oavsett så kommer jag aldrig ifrån att just du gav mig den finaste gåvan i livet och det är mitt barn, min otroligt fina son som jag är otroligt stolt över.
När jag tittar på honom så kommer han alltid att påminna om dig.
Så nästa vecka ska jag kunna gå ifrån mötet rakryggad och stolt över att vi åtminstone slutit fred.

Så alla ni människor som läser detta inlägg, Tänk tillbaka på om ni kunnat göra saker annorlunda. Tyvärr går inte de att ändra på nu men ni kan åtminstone ta er i kragen och sluta fred för skulle du kunna leva med att om den andre människan dör att erat sista samtal i livet var ett bråk?
Det kan inte jag iaf. För någonstans där inne i mitt hjärta så kommer jag alltid älska denna personen oavsett om jag vill eller inte.

Av Emma Hallin - 6 januari 2015 22:54

Mina känslor just nu kan jag inte sätta ord på. Jag är mest arg, ledsen och förbannad. Det svenska rättsystemet är ju helt åt helvete.
Vad är du arg på undrar säkert ni då?
Jo de ska jag berätta för er.
De har gått rykten om att Malins mördare va död, skönt tyckte jag. Dem började visa en reklam på TV3 om att de ska börja ett nytt program som heter "Mordet" vilket såklart rev upp gamla sår och de var blandade känslor men inget man direkt gick och tänkte på.
Idag, i förmiddags när man går in och ska läsa runt lite på nätet så visar de sig att Malins mördare inte alls är död, han har däremot misshandlat och våldtagit en tjej i Cypern. Hon fick spela död för att han skulle sluta slå henne.
Det är ju helt sjukt!
Det jag är mest arg över är att de betyder att han inte ångrat sig överhuvudtaget att han tog våran Malins ifrån oss.
Hade han nu ångrat de, så hade han aldrig gjort om samma sak igen! Nu va de ju ren tur att han inte slog ihjäl henne oxå.
Tänk ändå vilket litet ynkligt straff han fick för att han inte var vuxen när han tog våran Malin ifrån sig. 3år sluten ungdomsvård. Sen vandrade han fritt på våra gator.
Åkte tom utomlands som vilken normal människa som helst, medans vi fortfarande lever i stor sorg av saknaden av Malin.


Jag hoppas av hela mitt hjärta att han nu blir dömd i Cypern. Att han inte kommer tillbaka till Sverige. För som de är just nu så sitter han häktad i Cypern i väntan på rättegången som startar den 14de. Okej, han är vuxen nu och skulle kunna få ett strängare straff i Sverige än de han fick när han tog Malin ifrån oss. Men jag tycker ändå att han kan sitta nere i Cypern. Dem lär vara hårdare än vårat skitland.

Hela denna dagen har vart som en bergochdalbana med känslor. Det känns som att någon har satt på repeat i mitt huvud om den dagen vi alla fick de där samtalet om Malin inte levde längre. Allt spelas upp i mitt huvud. Alla bilder, Alla känslor, Alla tårar.

Här kan ni själva gå in och läsa de jag fick läsa o förmiddags: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6060879

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20106068.ab

http://www.bt.se/nyheter/boras/malins-mordare-misstanks-for-ny-valdtakt-(4591476).gm

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards