emmaahallin

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma Hallin - 25 juni 2014 22:39

Dagen började med en hög tvätt som skulle tvättas upp. 6 maskiner blev det nog. Så tråkigt det är att tvätta!
Även bus med Benjamin stod på listan, tur att jag har honom som får mig le när livet känns tråkigt :)

Igår åkte vi och spontanshoppa på eftermiddagen. Det blev ett par nya gardiner, en ny lampskärm, en ny matta och ett nytt duschdraperi. Emma är nöjd iaf! :)


Sen under förmiddagen så skickade Felicia till mig så vi skrev om allt och ingenting sen blev de att hon kom hit på ett spontanbesök. Vi åt pannkakor och baka sockerkaka. Vilket var både gott och mysigt. När vi sitter i soffan och pratar så ser vi Benjamin, asså shit vilka framsteg han gör nu! Han försökte komma upp i kryp ställning vilket inte var särskilt långt ifrån. Så nu handlar de nog bara om dagar innan han drar runt här hemma :)
Stora killen! <3
Moster Felicia hade även med sig present hem till Benjamin från London :)


Jätte fina kläder verkligen! Både jag och Benjamin är nöjda.
Från att gå från en jätte tråkig dag till en hel mysig dag :)
På lördag kommer hon igen men då blir de även att hon sover över så de ska bli oerhört mysigt! :)

Benjamin kan säga ett par ord nu.

mamma
pappa
hhhjjjj = hej
kiss = kisse (katt)
Bu
hampa = lampa

Mammas stora kille, som sagt vart tog riden vägen?

Hoppas ni haft en lika bra dag som oss :)

Av Emma Hallin - 24 juni 2014 20:26

Två gånger på inte ens en vecka har jag fällt en tår när jag kollat på Benjamin. Usch vad stor han börjar och bli nu. Även fast de är otroligt bra att han tog steget och ville somna i sängen och inte i famnen så tog de hårt på mig.
Han är ingen liten bebis längre. Usch vad hemskt! Tiden har gått alldeles för fort. Han försöker ta sig framåt vilket går bra. Han älskar att stå upp och gå när man håller honom i händerna.
Vart tog tiden vägen? Min älskade prins.

Av Emma Hallin - 20 juni 2014 09:20

Det gick bra hos läkaren igår lite drygt att han var 1 timme sen bara men så är de när han får springa på akut operationer.
Vi träffade även ortopedtekniska som kollade så att skenorna satt bra, dom var bara lite trånga men de fixade hon snabbt och lätt :)
Dr. Ragnar tyckte att fötterna var lika fina som vanligt men eftersom vi har märkt att Benjamin går inåt med vänster fot så berättade vi detta för Ragnar och han sa att antingen är de för att barn inte vet hur dom ska vinkla höften och därför kan de bli så eller så är de något fel på den foten men isf visar la de sig när han börjar gå.
Vad som kommer att ske om de är fel på foten de vet jag inte men ändå skönt att dom håller koll :)

Nu ska vi inte tillbaka förens i oktober. Vilket betyder att då har Benjamin hunnit fylla år och antagligen förhoppningsvis så kan han även gå :)

Av Emma Hallin - 18 juni 2014 22:35

Är det försent att ta igen den tid som har flytt?
Att ta ett steg tillbaka och börja om på nytt? Har all vår tid runnit ut, har all vår lycka och glädje tagit slut?
Jag tänker på minnen och allt kul vi haft, på den underbara tiden.
Vågar inte kyssa, ta på dig på samma sätt. Men att krama och pussa på dig är just de son känns mest rätt.
Jag har aldrig älskat nån så som jag älskar dig.
Kan vi inte ta nya tag?
Du fick mig att må bra. Man kan inte blunda för saker som skett, bråk tjaffs ja de har inte varit lätt men vi tog oss igenom de och de har stärkt både dig å mig. Jag har insett vad jag gjorde fel, har du de med?

Av Emma Hallin - 18 juni 2014 08:06

När jag kom till Leif igår så var han inte hemma, då hade han åkt och hämtat mormor efter jobbet.
Då passade jag och Benjamin på att gräva lite i sandlådan och gunga.
Sen överraska Leffe och mormor mig med min favvomat, kokt torsk, äggsås och potatis. Mums va gott! :)
Fick även med mig fisk hem till katterna vilket uppskattades. Sen drack vi kaffe och Eleonora och Nova gick iväg på en promemad med Benjamin så han fick sova lite.
Jag och Leif körde hem växasängen och lämnade tillbaka skötbord och barnvagn till min moster. De använder jag ju faktiskt inte längre :)


Sova i växasäng gick bra, han vaknade väll nån gång och ville ha närhet och eftersom jag var så smart så ställde jag min säng brevid hans så att han inte kan trilla ur sin. Så de var bara för mig att rulla över till honom krama lite sen rulla över till min säng å sova vidare :)

Idag blir det lägenhetsvisning, så himla spännande! Är fortfarande osäker på om jag ska ta den eller inte om jag blir erbjuden den. Jag vill ju in till stan och denna ligger lite utanför.
Sen är de ju faktiskt bättre än ingenting.

Sen vet jag inte om jag ska sova hos mor idag eller inte. Vill ha lite egentid med henne jaja de tåls att tänka på de med :)

Av Emma Hallin - 16 juni 2014 22:06

Denna veckan blir de fullt upp vilket känns skönt. Hatar att sitta och inte veta vad man ska göra.
Igår hade jag och Benjamin en dag tillsammans med hans pappa. Det var trevligt faktiskt!
Idag har vi bara varit borta hos min mormor och tjötat bort ett par timmar.
Imorn tyckte Leif att vi skulle komma så vi kunde äta där, ingen aning om vad de kommer att bjudas på :) Sen skulle vi försöka få hem växasängen.
På onsdag ska jag på lägenhetsvisning vilket känns otroligt spännande! Får lite hopp iallafall om att jag faktiskt kanske hinner få något innan september :)
Torsdag bär de av till göteborg på återkoll. Se om skenan funkar bra, hoppas han får en ny då de känns som att han växt ur den gamla.
Fredag är det midsommar så då blir de go mat med familjen :)
Lördag är min enda "lediga" dag då ingenting är planerat och är de fint väder på söndag så ville Leif åka på roadtrip :)


Det finns inget som slår en moders kärlek till ens barn. Finns inget som slår min kärlek till min son. Ingenting ska någonsin få komma emellan oss. Min älskade krigare <3

Av Emma Hallin - 14 juni 2014 21:46

Sitter och tänker tillbaka på hur mitt liv har vart.
Jag har upplevt och gått igenom saker som man egentligen inte ska behöva.
Jag har levt ett liv som inte alltid vart de bästa. Jag gjorde alltid min mamma orolig. Jag är ändå glad över att jag levt de livet flr hade jag inte gjort de hade jag inte varit den jag är idag.
De livet har gjort mig stark. Gjort att jag klarar av att ta mig igenom svåra situationer utan problem.
Jag vet att jag är stark, jag behöver inte energitjuvar i mitt liv och därför har jag gjirt mig av med dom.


Fick kommentaren idag att de fanns (vilket jag redan räknat ut) som var skeptiska till hur jag skulle klara av att ta hand om ett barn.
Men fick snabbt kommentarer direkt efteråt att de klarar jag ju galant.
Ja det är väll klart att jag gör, Benjamin är ju mitt allt. Jag skyddar honom med mitt liv, det är han jag lever och kämpar för.
Men jag kan förstå att de fanns dom som var skeptiska med tanke på hur jag var innan jag blev gravid.
Det har varit och är fortfarande vissa stunder kämpigt att vara mamma, ensam dessutom men Benjamin är pigg och glad vilket tyder på att hur kämpigt jag än tycker att det är vissa dagar så mår han ju bra :)
Det har vart otroligt kämpigt att åka in och ut på sjukan med hans fötter MEN de finns dom som har det värre så jag ska absolut inte klaga men det är först nu, 8 månader senare som jag har börjat förstå och inte tycka det är jobbigt att han har fel på fötterna.
Jag har skyllt på mig själv sen dagen jag fick reda på men vet att det inte är mitt fel. Självklart är det jobbigt vissa stunder att behöva sätta på skenorna innan läggdags men det är bara ca 3 år kvar av behandlingen :)


Men nu ska vi sluta prata om att det är jobbigt för det är ju helt fantastiskt att jag har fått äran att vara Benjamins mamma. Att jag ska få följa med och guida han i hans liv, att jag ska få hjälpa han i alla svåra situationer och trösta honom när han är öedsen. Att jag ska få skratta med honom i dom roliga stunderna.
Han är ju så himla glad hela tiden men även väldigt bestämd och envis och de hade jag räknat med, med tanke på att både jag och Victor är väldigt bestämda och envisna FAST jag är snäppet värre än Victor hahah :P
Det är så roligt att se han utvecklas hela tiden. Det är bara en tidsfråga innan han börjar krypa/gå. Han är påväg hela tiden men han är en liten fegis faktiskt hahah men de kommer när jag minst anar det.
Min Benjamin, mitt allt.
Jag är så lycklig så jag kan inte förstå det själv faktiskt.

Av Emma Hallin - 13 juni 2014 21:23

Äntligen var dagen vi väntat så på över.
Jag kan inte vara stoltare över min syster som har kämpat och slitit för att komma dit hon är idag. Jag vet hur kämpigt det har vart för henne och hon förtjänade den finaste studenten nånsin vilket hon även fick.
Mäktig känsla att se min lillasyster springa ut från skolan med sin studentmössa sedan upp på ett flak och dricka alkohol, dansa och va lycklig.
Nu har du äntligen klarat allt. Bra betyg fick du med onge!

Jag har aldrig någonsin varit så stolt över dig! Du är helt klart bäst! En london resa är du absolut värd så ta vara på tiden i London och gör allt du vill där!


Grattis älskade syster, jag kommer för all framtid att stötta dig i allt som vuxenvärlden har att bjuda på. När du behöver råd så kan du alltid komma till mig.
Du är världens bästa och jag minns tillbaka på när vi va små, när vi lekte, bråka och nästa slogs men nu är vi vuxna och fått en otroligt bra relation till varann.
Du är inte bara min syster du är min allra bästa vän med vilket du kommer vara livet ut, du är även Benjamins bästa och enda moster, även hans fadder.
Vi är så stolta över dig och du är verkligen en förebild för alla andra inte minst Benjamin, jag hoppas innerligt att han kommer gå i dina fotspår, att han kommer att få ta över din kämparglöd.
Jag kan skriva hela natten om dig för jag är så j*vla stolt över dig! Men jag väljer att avsluta här så hoppas jag att du får en bra London resa med mycket minnen! <3

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards