emmaahallin

Alla inlägg under juni 2010

Av Emma Hallin - 23 juni 2010 17:17

Igår va jag på sjukhuset.

Ganska drygt faktikst.

Men dom tog bort gipset och stygnen.

Så jävla skönt!

Sen blev jag skickad till rönkten.

Sen fick jag vänta en timme tills jag skulle träffa läkaren.

Så jag och mamma gick till valentino och dela på en pizza.

Det behvdes kan jag ju säga.

Läkaren sa att de hade blivit en spricka i den skriven som jag har i foten men att han hoppades att de skulle läka fint.

Svullnaden skulle gå ner om ca 4-6 veckor.

Då kanske jag får problem med skruven oxå men isf skulle jag höra av mej så skulle de bli operation så dom kunde ta ut skruven.

Vi får väll hoppas att jag inte får problem med den :)

Sen på kvällen träffade jag Kim och Sebbe.

Sebbe är på besök i Borås, han bor vanligtvis inte här.

Men alltid lika kul att träffa han !

 

Idag har jag varit ute och träffat tiina en liten stund.

Det va mysigt :)

Väntar på att Kim ska ringa och på att Sebbe ska komma upp :)

Vi ska prata om vad som händer på midsommar.

Jag har lust att laga god mat hemma hos mej och sen sitta här och bara dricka lite och ta de lugnt :)

Men vi får se vad som händer.

 

Nu ska jag kika i andra bloggar :)

 

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 21 juni 2010 23:12

Finns en grupp på facebook som heter så.

Jag tänkte kopiera texten som är skriven på iformationen i den gruppen så ni kan läsa.

 

VI HAR CA 2 MÅNADER PÅ OSS ATT HITTA EN LÄMPLIG DONATOR TILL LILLA HAILEY. BESTÄLL ELLER SKRIV UT EN HÄLSODEKLARATION PÅ TOBIASREGISTRET.SE IDAG! FYLL I OCH SKICKA TILLBAKA DEN, OCH BLIR DU GODKÄND KOMMER DU FÅ HEM ETT PROVRÖR. DET TAR DU MED DIG TILL VÅRDCENTRALEN OCH GÖR ETT BLODPROV FÖR ATT SE OM DU MATCHAR HAILEY!!!

OBS! Gå endast med i denna gruppen om du är seriös med att donera benmärg om du matchar Hailey eller vill hjälpa till genom att bjuda in alla dina vänner till gruppen!

VAD HAR HAILEY FÖR SJUKDOM?
Hon har diagnosen FHL (läs mer på http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/hemofagocyterandesyndrom )

I Haileys fall attackerar immunsvaret hela kroppen för att det tror hon har en infektion eller virus som hon inte har o
ger henne symptom som förstorad mjälte, förstörd lever, vätska i magen, feber, hela kroppen är fruktansvärt uppblåst mm. Det föds ca 2 barn varje år i Sverige med denna hemska sjukdom. Men det allvarligaste är att det går så fruktansvärt fort!

KORT FAKTA
- ca 2 barn varje år föds med FHL, därför är den svår att upptäcka
- för vart annat barn inträffar det otänkbara, barnet klarar sig inte
- därför är det LIVSVIKTIGT att vi hittar en benmärgsdonator inom två månaders tid!!!

Syftet med denna gruppen är att få fram en lämplig donator, så är du villig att testa om du matchar lilla Haileys vävnadstyp så gå med! Här kan du läsa om hur det går till att donera benmärg: http://www.blodtjanst.fi/www/722

Så frågan är: Skulle du vara villig att donera benmärg om din vävnadstyp passar Haileys?

OBS! Gå endast med i denna gruppen om du är seriös med att donera benmärg om du matchar Hailey eller vill hjälpa till genom att bjuda in alla dina vänner till gruppen!!

 

Jag tycker så synd om de här barnet.

Redan som 2 månader och så svårt sjuk.

Jag tycker även synd om Familjen som får gå igenom det här.

Så jag hoppas verkligen att det finns en donator där ute som kan hjälpa Hailey.

Är du intresserad gör då som de står längre upp.

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 21 juni 2010 23:00

Hej alla glada människor.

Inatt sov jag hos Kim, det gick väll bra.

Det har varit lite tjafs men sånt som jag inte vill skriva på bloggen.

Men jag gick upp när Kim skulle till jobbet så åkte jag hem.

Käkade en macka sen gick jag och la mej.

Vaknade halv 12.

Gick upp och tog de lugnt och fixade i ordning mej.

Sen åkte jag ner till stan och mötte upp mamma.

Ni får tycka att jag är tönt.

Men vi gick till tandläkaren där jag skulle laga ett hål.

Jag klarar inte av att gå själv så är det bara.

Sen åkte jag hem tog en powernap på 15 min.

Det va skönt!

Sen kom Jenny :)

Vi satt och tjötade lite sen ringer de på dörren och Kim kommer in blev lite paff att han kom faktiskt.

Men den satt vi alla 3 och tjötade.

Sen va Jenny tvungen att åka hem och efter en stund gick Kim och la sig.

Inte så konstigt eftersom han sov ca 3 timmar inatt och gick upp å jobba.

Så han har sovit en bra stund, tänker inte väcka min sötnos heller eftersom han ska upp kavrt i 5 imorn.

Stackarn..

Jag har tittat på en film som har gått på 9:an minns ej vad den heter.

Men nu sitter jag här och skriver skit.

 

Imorn ska jag upp tidigt, halv 9.

Jag ska till sjukhuset halv 11.

Då blir de att ta av gipset och stygnen.

Så jävla skönt har längatat efter den här dagen.

Sen ska jag röntka foten och sen kanske bli omgipsad men jag kommer säga till dom att jag kan gå på foten och att det inte är någon idé att gipsa om de i 3-4 veckor till :)

 

Nu ska jag lägga mej :)

Godnatt

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 20 juni 2010 11:41

Igår va hela familjen ute i Fristad hos mormor :)

Leffe kom och hämtade oss kl halv 12.

Så åkte vi ut till Fristad.

Mormor, mamma och Mats stack till city medans jag och Felicia va kvar hos mormor med Eleonora.

Svedjeborn kom även över alltid lika trevligt att träffa henne :)

Sen gjorde mormor och mamma en jordgubbstårta som vi skulle ha till fika efter maten.

Vi umgicks och tjötade sen kom även Jonas.

Då beställde vi kina mat för vi va hungriga vid de här laget.

Och Mums vilken god mat de va!

Vi satt även och hade på tv i bakrunden med Viktoria och Daniels bröllop :)

Sen när vi ätit satt vi proppmätta och sen blev de kaffe och tårta :)

Mums de va oxå jätte gott !

Sen när Leffe skulle skjutsa hem oss så tog vi en sväng förbi Malin.

Jag och Felicia tände varsitt ljus för henne.

De va fint.

De va gårdagen de nu kommer dagen :) hehe

 

Idag så ska jag, mamma och Felicia ut till Seglora, då undrar säkert ni vad vi ska göra där.

Jo det är så att när jag och min syster va små så hade vi en kontaktfamilj som vi åkte till en helg i månaden.

Och nu har vi fått kontakt med dom och dom bjöd ut oss på grillning.

Så då ska vi göra de och sitta och tjöta.

De kommer bli super mysigt.

De va 2 år sen jag träffade dom och ännu längre sen som min syster träffade dom.

Så denna helgen har vi haft fullt upp kan man säga men de är skönt att ha något att göra en hel helg tycker jag.

För de blir ju inte långtråkigt direkt :P hehe

 

Nej nu måste jag fixa i ordning mej + att mamma ville ha datan en stund innan vi åker.

Så då ska hon få de :)

Ha en underbar dag allihopa :)

För de ska jag ha! (:

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 20 juni 2010 11:35

Jag tittade faktiskt på bröllopet igår.

Inte för att jag va så intresserad men de va ett fint bröllop tycker jag.

Jag förstår ju alla som är trötta på snacket om bröllopet för de va jag med.

Allting handlade ju om bröllopet.

Men de är ju inte så konstigt.

Våran kungafamilj gifte sig Kronprinsessan Viktoria ska ju ta över kunga huset sen.

Nä men om jag ska vara ärlig så va de ett riktigt felfritt och super fint bröllop :)

 

Här kommer några få bilder från bröllopet som jag lånade av svt.

      

Jag tycker att dom är fina tsm :)

Nu önskar jag Viktoria och Daniel Lycka till :)

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 18 juni 2010 18:33

Kim, jag blev helt såld när jag såg dej första gången.

Jag blev super duper kär.

Men jag hade svårt att lita på killar.

Men jag lärde känna dej och vi blev ett par.

Jag litade på dej.

Du fick mej att börja lita på killar igen.

Du hjälpte och stöttade mej när jag va trött på livet.

När jag kämpa för att komma ifrån campen.

Jag hjälpte dej att säga nej till dina kompisar.

Vi har hjälpt varann.

Du fanns där för mej när Malin gick bort.

Du satt uppe med mej hela nätterna.

Du har alltid funnits där för mej.

Jag är så fucking glad att jag träffade dej.

Jag har blivit så stark sen jag träffa dej.

Du har hjälpt mej att bygga upp mitt självförtroende och min självkänsla.

Jag hoppas att din kärlek är lika stark för mej som min är för dej.

Jag vill aldrig någonsin förlora dej.

Vi går igenom en jobbig period just nu, men vi kommer klara de här tsm jag lovar dej !

Även om vi inte gör de så kommer jag alltid finnas där för dej när du behöver mej.

Jag älskar dej super duper mycket älskling!

31/8-08 är ett datum att minnas livet ut Y

Här kommer fina bilder på oss honey !

 

  puss :*   älskar dej honey :* Fin bild på oss honey :*   

 

 Oxå en fin bild på oss honey !

Och det får avsluta detta inlägget.

Men glöm inte att jag älskar dej nu och föralltid Y  

Av Emma Hallin - 18 juni 2010 18:21

Igår va jag hemma hos älskling.

Linus kom förbi en sväng oxå :)

Det va mysigt.

Har fortfarande de jävla gipset, jag blir så trött.

Fick ju omgipsa mej i onsdags för att de hade gått sönder, tror ni inte de är sönder nu med??!!

Grejen är att jag gick ju på gipset innan de hade torkat så de är helt mjukt på undersidan.

Jag har inte ont i foten men ändå måste jag ha de jävla gipset -.-

Ska bli så jävla skönt att ta bort de på tisdag :D

LÄÄÄÄNGTAAAAAR!!!!

Har egentligen en hemlighet som jag vill berätta men kan ju inte

:( hahah.

Idag har inte jag gjort så mycket mest legat och tänkt sen va jag ute och träffa tiina en stund :)

Ikväll blir det bara att vara hemma.

Kim skulle visst festa.

Kul för han själv har jag blivit nykterrist så de är tråkigt att hänga med på fester + att jag hoppar på kryckor.

Men men snart kan jag väll oxå hänga med fast va nykter!

Jag tycker det är tråkigt att dricka för de händer samma saker varje gång och sen ligger man dagen efter och mår dåligt.

Hur kul är de på en skala? :S

Vad ska ni göra ikväll? :)

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 13 juni 2010 22:58

Jag ska kolla på en "film" kan man säga som heter Res dej inte.

Den handlar om ungdomsvåldet.

Jag tror den är bra.

Den börjar nu 23:15 på 1an.

De ända som står i tv-tidningen är:

En allvarlig misshandel sker under en tonårsfest, något som får ödesdigra konsekvenser för de inblanadade.

De är typ 2 gäng som slåss.

För de är en kille i ett gäng som blir allvarligt misshandad, då kommer de andra gänget och ska ta de gänget som slog deras kompis.

Jag tror den är väldigt bra att se.

Så man får upp ögonen att de kan faktiskt hända i verkligheten.

Jag är helt och hållet emot våldet.

En kille jag känner har varit inblandad i väldigt mycket sånt.

Men jag fick inte upp ögonen förens min kompis blev mördad.

Hon blev slagen medvetslös och sedan lämnad med ansiktet neråt i en bäck.

Så hon drunkna.

Efter de så fick jag upp mina ögon.

Innan har jag inte tänkt så mycket på de.

Men att en person kan dö p.g.a våldet de är hemskt.

När min pojkvän blev misshandad så stod jag och gapa och trodde att han skulle bli ihjälslagen men han klarade sig väldigt lindrigt undan.

De va ren tur.

Nu ska jag sluta tjata.

Men kolla på den om ni vill få upp era ögon eller om ni vill se hur brutalt de är så ni kan få upp ögonen.

De kan hända där ni själva bor!

Så snälla sluta slåss!

Va måna om varann ist.

Är ni ovänner skit i den andra personen då.

 

over and out // emmaa

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards