emmaahallin

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Emma Hallin - 27 augusti 2012 19:38

Jag blickar framåt med en tår i ögat.
Men jag känner inombords att allting blir bättre.
För det spelar ingen roll vad som än händer för jag vet att jag lär mig av alla misstag.
Så jag stannar kvar och krigar för jag kommer aldrig att besegras.
Jag tror att allting har en mening.
Men ofta är det svårt som nu då allting känns så kallt.
Men jag kämpar för det är mitt enda val.

Hur det än känns här i mörkret får jag inte blicka ner nu
Och jag måste tro på framtiden
För jag vet att efter regnet kommer solens strålar fram och
Jag vet att allt blir bra igen

Ingenting kommer bli bättre av att deppa ihop
Tar hellre tag i saken krigar och gör sak av mitt rop
Jag tittar bak jag tittar fram och vet nu vart jag ska gå
Jag följer ljuset nu istället för att bara se på
Och jag hoppas att tiden läker såren.


 


Dagen kommer komma då man blir nåt annat än man var
Och jag är redo för det steget som jag vet jag måste ta
Det jag vill säga är att hur svart det hela verkar, blir det ändå gryning efter natt.

Jag orkar inte mer, nu får det vara slut
Jag knyter mina händer tittar upp så svara nu.
Säg ska det va såhär, är detta meningen?!
Allt jag vill är att i spegeln kunna se mig le igen och jag vet att om jag bara fortsätter kämpa, fortsätter att hålla blicken uppåt så är jag på rätt väg. 

 

Det som jag nu vill säga till dig är att försök inte gömma dig för verkligheten hinner ifatt dig.
Du vinner i takt med att du lär dig och går vidare
Och inser att framtiden erbjuder nåt finare

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards