emmaahallin

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Emma Hallin - 13 juni 2010 22:58

Jag ska kolla på en "film" kan man säga som heter Res dej inte.

Den handlar om ungdomsvåldet.

Jag tror den är bra.

Den börjar nu 23:15 på 1an.

De ända som står i tv-tidningen är:

En allvarlig misshandel sker under en tonårsfest, något som får ödesdigra konsekvenser för de inblanadade.

De är typ 2 gäng som slåss.

För de är en kille i ett gäng som blir allvarligt misshandad, då kommer de andra gänget och ska ta de gänget som slog deras kompis.

Jag tror den är väldigt bra att se.

Så man får upp ögonen att de kan faktiskt hända i verkligheten.

Jag är helt och hållet emot våldet.

En kille jag känner har varit inblandad i väldigt mycket sånt.

Men jag fick inte upp ögonen förens min kompis blev mördad.

Hon blev slagen medvetslös och sedan lämnad med ansiktet neråt i en bäck.

Så hon drunkna.

Efter de så fick jag upp mina ögon.

Innan har jag inte tänkt så mycket på de.

Men att en person kan dö p.g.a våldet de är hemskt.

När min pojkvän blev misshandad så stod jag och gapa och trodde att han skulle bli ihjälslagen men han klarade sig väldigt lindrigt undan.

De va ren tur.

Nu ska jag sluta tjata.

Men kolla på den om ni vill få upp era ögon eller om ni vill se hur brutalt de är så ni kan få upp ögonen.

De kan hända där ni själva bor!

Så snälla sluta slåss!

Va måna om varann ist.

Är ni ovänner skit i den andra personen då.

 

over and out // emmaa

Av Emma Hallin - 13 juni 2010 22:09

Fick i och för sig sommarlov i torsdags men har ju inte berättat de tror jag.

Jag kan ju medela att de är ingen bra start på sommarlovet att hoppa på kryckor.

Fick inte ens gå på min skolavslutning.

För dom tyckte att jag skulle vila min fot..

Har inte ätit värktabletter på 2 dagar.

Så de betyder att jag inte har ont.

De känns skönt :)

Känns i och för sig lite ensamt och lång tråkigt.

Men jag kan faktiskt gå på foten men de är lite stelt med gips :P

Men är faktiskt bokad hela veckan :)

På tisdag kommer Emilia och Thea. På osdag kommer Eleonora och Nova, på torsdag ska jag träffa Jenny och vi ska på hemligt besök.

Jenny sov faktiskt här inatt.

De va mysiiiiigt! <3

 

Nu orkar inte jag skriva mer :P hahah.

Rolig bloggare jag är va?

De tror jag knappast att jag är :P

 

over and out // emmaa

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards