emmaahallin

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

2013

Av Emma Hallin - 22 december 2013 09:28

2013 börjar lida mot sitt slut. Jag kan faktiskt med ärlighet säga att de har varit det bästa året hittils.

1 Januari flyttade jag äntligen hemifrån.
19 Januari fick jag min älskade och finaste Sessan buuus <3

Den 26 Januari plussade jag på stickan och fick reda på att jag var med barn.
Coolaste känslan jag någonsin varit med om.

8 Maj så fick jag reda på att de var en liten Benjamin jag väntade.
Min längtan blev bara större för varje dag som gick!
Det häftigaste jag någonsin har varit med om, vänta mitt barn!

Den 2 Oktober så kom min son äntligen ut. Efter mycket kämpande, då min graviditet var väldigt jobbig. Min förlossning gick hur lätt som helst säger mamma för den tog 10,5 timme från första värk tills han kom ut. Men de obehagligaste var krystvärkarna och det var dom som var jobbigast.
Men han kom ju ut iaf :)

När Benjamin var 2 dagar gammal fick vi reda på att han hade klumpfot, att han skulle börja sitt liv med gips.
Den dagen gick hela världen i kras för mig. Jag visste inte vad klumpfot betydde och dom förklarade inte jätte mycket heller mer än att han skulle ha gips ett antal veckor och sen någon konstig skena. När jag googlade på skenan så såg den hemsk ut, skulle min älskling ha en sån? Usch nej vill inte!
Klarade inte av att vara kvar på bb, dom ville inte skicka hem oss för dom ville ha koll på Benjamins nygipsade fötter så inte gipset satt för hårt.
Efter mycket snack med läkare och barnmorskor så fick jag permission men bara om jag åkte hem till mamma.
Allt var bättre än att stanna kvar på bb..

Året har ju faktiskt inte bara gett mig glädje utan mycket tårar oxå.
Tårar för att graviditeten var så himla kämpig, många ggr jag ville ge upp.
Tårar för att jag blev sårad av en kille jag verkligen tyckte om.
Tårar för att jag förlorat massa vänner.
Tårar för att de vart alldeles för mycket drama här.
Men på något sätt så har all glädje vägt upp tårarna.
Tårarna har inte spelat någon roll, jag har rn fin lägenhet, en fantastisk son, en underbar katt och snart en misse till.
Så jag klarar mig gott och väl :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards