emmaahallin

Alla inlägg under december 2013

Av Emma Hallin - 6 december 2013 23:02

Det är många som undrar om jag gått ner alla mina gravidkilon. Jag har aldrig skrivit om de men med tanke på att jag inte gick upp något extra under graviditeten så ja jag gick ner allt och lite till..
Jag mår inte prima över min vikt då jag känner att jag väger för lite.
När Benjamin föddes sa de bara plupp så var jag lika smal igen fast med lite lös hud såklart.
Men dom på bb undrade vart jag hade gjort av magen för jag hade verkligen ingenting kvar, ingen trodde att jag hade fött barn för bara ett par timmar sedan när jag kom upp där på bb :p
Sen ammade jag och då går man ju oxå mer i vikt och sen ja så försvann hela jag och jag är för smal!

Så nu blir de att ta tag i de, ringa dietisten på måndag och få råd till hur jag ska gå upp i vikt!

Bild 1 är 4 dgr innan fl och bild 2 är 2 dagar efrer fl!

Av Emma Hallin - 6 december 2013 20:54

Blir galen!
Vet inte om det bara är jag som har problem med telefonen idag eller om den är sönder nu igen?!
De har nämnligen vart väldigt svårt att nå mig. När folk har ringt har dom inte kommit fram?!
Aja jag startade om telefonen och nu verkar de funka att ringa mig iaf.

idag åkte jag och Benji in till min mamma för att möta upp hans Farmor och farfar, pj vad mys de var att äntligen träffa dom igen <3
Det var meningen att vi skulle åka hem sen men så blev inte fallet då jag blev sällskapssjuk och valde att stanna över natten och kolla idol finalen tsm :)

Av Emma Hallin - 5 december 2013 20:09

Idag har dagen ej vart bra då jag haft fruktansvärd huvudvärk hela dagen. Har de fortfarande. Natten och dagen har vart bra för övrigt om man tänker på Benjamin och hans skena. Vilket är oerhört skönt! :)
Han klagar inte för fem öre vilket andra barn gör, det är så skönt att han vänjer sig så snabbt vid nya saker :)
Fast man vill ju egentligen ta över hans fötter och hans behandling..



Call your girlfriend, it's time you had the talk. Give your reasons, say it's not her fault. But you just met somebody new.
Tell her not to get upset.
Second guessing everything, you said and done.
And then when she gets upset tell her how you never meant to hurt no one.

Den låten har jag haft i hjärnan hela dagen, vet inte varför eftersom jag inte lyssnat på den men den väcker många tankar.

Av Emma Hallin - 5 december 2013 03:50

Hmm.. Vart var vi nu då?
Jo han har fått db skenan ja.
Den jag var så otroligt orolig över men de verkar som att han redan vant sig vid den :)
Han har iaf sovit 2 timmar emallan varje uppvaknade sen att vi vaknat fler gånger än vanligt är väll ändå förståeligt.
Jag tog av skenan innan när jag bytte blöja, lät han även ligga och sparka en stund vilket tydligen inte var populärt då han fick panik och blev lugn när den kom på igen :)
Han drar upp och ner benen som vilken bebis som helst fast båda samtidigt! :)
Så himla skönt! :)

Vet inte vad ni vill veta mer om denna behandlingen?
Ställ frågor isf om de är något ni vill veta :)

Av Emma Hallin - 4 december 2013 18:20

Då var ännu ett besök på sjukan avklarat. Denna gången hade han gipset i 2 veckor istället för 1. Förra veckan kunde vi inte åka dit med tanke på att han inte mådde bra.
Till vår häpnad så såg hans fötter så bra ut att vi äntligen efter många sjukhusbesök fick påbörja nästa behandling.
Dennis brown skenan!
Har bara dåliga erfarenheter av den Tack vare säs. Men nu så värkar de gå bra förutom att han bara sover 10 min åt gången men kom på idén att ta av skenan å sätta på den när han somnat.
Men nu vaknade han så får ta honom.
Uppdaterar när jag kan!

Av Emma Hallin - 3 december 2013 19:01

Vem är Benjamin?
De ska jag berätta för er att det är min son, ja men de visste ju ni redan.
Han är en väldigt glad, lugn, pratglad och nyfiken liten kille :)
Jag längtar till han får en personlighet. För jag tycker inte att dom har de ännu. Men jag tror han kommer att bli väldigt bestämd, envis men lugnt barn :)

Jag blir så trött på människor som säger att jag inte tar hand om min son eller att jag inte är rädd om honom?!
Nähä säger jag då, och vad vet du om de? Han är allt jag har och den jag spenderar varenda sekund tillsammans med hela veckorna varje månad.
Jag ger han all kärlek och all energi jag har. Jag åker till sjukhuset en gång i veckan med honom. Hade jag inte brytt mig om honom hade jag aldrig gjort allt de här.
Var tvungen att skriva av mig för Benjamin är och kommer alltid vara mitt allt, min kärlek, mitt barn!
Jag älskar honom mer och mer för varje dag <3

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards