emmaahallin

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Emma Hallin - 20 februari 2015 07:50

Jag är så otroligt tacksam över att jag fått Benjamin. Jag är så tacksam över livet.
Jag skulle nog inte ropat Hej i mitt förra inlägg. Benjamin fick nämnligen feber så vi fick åka upp till akuten i måndags. Var väll där runt 17-18 tiden men det var bara de att de va fullsmockat, dem hade inte ens sängar till alla patienter.
Så efter några timmar valde jag faktiskt att åka hem.

Vi åkte tillbaka dagen efter, rådfrågade nämnligen med Göteborg på måndagen och dem var oroliga över en infektion i såret. Ringde ortopeden i Borås på tisdagen men fick ingen hjälp utan dem hänvisade mig till akuten.

Väl på akuten när vi får träffa en sköterska så tyckte hon att detta var ett fall för ortopeden, jag tänkte bara nähä de menar du inte? Så hon frågade om vi vart i kontakt med dem och jag svarade som det var att dem hänvisade oss hit.
Hon suckade och sa något i stil med "att dem inte kan vara lite mer hjälpsamma när de handlar om en sånhär liten pojke".

Efter många timmar på akuten blev vi uppakickade till ortopeden där dem tog in oss på gipset med en gång.
Benjamin var nyvaken dessutom, dem började med att såga av gipset. Benjamin skrek, han var så rädd mitt lilla hjärta. Det var riktigt hemskt att se! Hoppas bara inte han får men från Borås sjukhus nu för då blir jag galen!
När gipset väl är av så kollar dem lite och säger att de ser fint ut och sedan sätter dem på nytt gips.
Sen ville dem ha tillbaka oss efter 2 dagar. Men dem var tvungna att kolla med Göteborg först.

Det jag reflekterade på efteråt när allt sjunkit in var att dem inte ens tog någon odling på såret och att dem ville han tillbaka oss efter 2 dagar, dem ville utsätta Benjamin för ännu en av och på gipsning plus då att man inte får stödja på gipset på 24 timmar. Försök säga de till en 1,5 åring.
Pratade med Göteborg dagen efter vi fick hjälp på akuten och de va dem som fick mig reflektera över detta. Den suckade ganska mycket i Göteborg.
Så hedanefter så ville dom att jag skulle ringa den på gipsen och försöka ta mig dit.


Någon jag låg och tänkte på i natt som jag måste ringa och kolla upp är om foten skulle vinklas i ett visst läge. För jag är väldigt osäker på om dem i Borås verkligen gipsade foten i rätt läge.
Är det nu så att foten skulle va i en viss grad i gipset och Borås inte har satt foten i den graden så läker ju hans fot fel? Då är ju operationen helt onödig.
Tänk att man ens ska behöva vara orolig över en sådan sak?
Önskade att jag hade bil och körkort så jag hade kunnat åka till Göteborg redan från början.
Han har även börjat ta sig över just den foten och säger aj?!
Barn kan ljuga jag vet men alltså ni förstår ju varför man är orolig.
Borås har ju gipsat honom fel innan...

Jaja får dricka upp kaffet och sedan börja ringa runt!
Suck..

Ha en bra dag! :)

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards