emmaahallin

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Hailey, 2 månader, behöver en benmärgsdonator akut!

Av Emma Hallin - 21 juni 2010 23:12

Finns en grupp på facebook som heter så.

Jag tänkte kopiera texten som är skriven på iformationen i den gruppen så ni kan läsa.

 

VI HAR CA 2 MÅNADER PÅ OSS ATT HITTA EN LÄMPLIG DONATOR TILL LILLA HAILEY. BESTÄLL ELLER SKRIV UT EN HÄLSODEKLARATION PÅ TOBIASREGISTRET.SE IDAG! FYLL I OCH SKICKA TILLBAKA DEN, OCH BLIR DU GODKÄND KOMMER DU FÅ HEM ETT PROVRÖR. DET TAR DU MED DIG TILL VÅRDCENTRALEN OCH GÖR ETT BLODPROV FÖR ATT SE OM DU MATCHAR HAILEY!!!

OBS! Gå endast med i denna gruppen om du är seriös med att donera benmärg om du matchar Hailey eller vill hjälpa till genom att bjuda in alla dina vänner till gruppen!

VAD HAR HAILEY FÖR SJUKDOM?
Hon har diagnosen FHL (läs mer på http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/hemofagocyterandesyndrom )

I Haileys fall attackerar immunsvaret hela kroppen för att det tror hon har en infektion eller virus som hon inte har o
ger henne symptom som förstorad mjälte, förstörd lever, vätska i magen, feber, hela kroppen är fruktansvärt uppblåst mm. Det föds ca 2 barn varje år i Sverige med denna hemska sjukdom. Men det allvarligaste är att det går så fruktansvärt fort!

KORT FAKTA
- ca 2 barn varje år föds med FHL, därför är den svår att upptäcka
- för vart annat barn inträffar det otänkbara, barnet klarar sig inte
- därför är det LIVSVIKTIGT att vi hittar en benmärgsdonator inom två månaders tid!!!

Syftet med denna gruppen är att få fram en lämplig donator, så är du villig att testa om du matchar lilla Haileys vävnadstyp så gå med! Här kan du läsa om hur det går till att donera benmärg: http://www.blodtjanst.fi/www/722

Så frågan är: Skulle du vara villig att donera benmärg om din vävnadstyp passar Haileys?

OBS! Gå endast med i denna gruppen om du är seriös med att donera benmärg om du matchar Hailey eller vill hjälpa till genom att bjuda in alla dina vänner till gruppen!!

 

Jag tycker så synd om de här barnet.

Redan som 2 månader och så svårt sjuk.

Jag tycker även synd om Familjen som får gå igenom det här.

Så jag hoppas verkligen att det finns en donator där ute som kan hjälpa Hailey.

Är du intresserad gör då som de står längre upp.

 

over and out // emmaa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards