emmaahallin

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Ord som värmer hjärtat

Av Emma Hallin - 16 augusti 2014 21:34

Vissa saker värmer mer i hjärtat än andra. Jag är som ni alla vet ensamstående till min söta son Benjamin. Det har inte alltid varit lätt. De har funnits stunder jag önskat att vi va två men jag har kämpat mig igenom alla jobbiga stunder.
Det är då jag får höra "du gör ett grymt jobb med pojken" "du är så stark och har en fin och snäll son" "du är så himla duktig med pojken" m.m
Dem orden värmer så otroligt mycket för det är då andra ser mitt jobb. Då syns de att jag uppfostrar min son rätt.

Jag har inte bästa ekonomin. Vem har de när man är ensamstående och dessutom föräldrarledig.
Då får jag höra "din son är alltid så fin" "gud va fina kläder han har" "han har alltid så fina kläder"
Ja dem orden värmer oxå, för då syns de att jag tar hand om min son, att jag köper nya kläder. Att han inte går runt i för små kläder även fast ekonomin inte alltid tillåter shopping.

Sen dem andra meningarna som kommit nu de sista, som just nu gör mig så otroligt glad och värmer i hjärtat är att folk har börjat kommentera hur lik Benjamin är mig. Det är såå roligt att höra! :)
Han är ju min son och självklart älskar man att höra när barnet liknar en själv :)
Jag hoppas Benjamin kommer att ta efter min possitiva energi, min glada energi. Men ändå ha skinn på näsan och sätta ner foten om någon är elak/gör fel.
Men sånt tror jag beror på hur man uppfostrar sitt barn.

Jag har inte alltid haft de lätt i mitt liv men tack vare alla motgångar så är jag den jag är idag.


Bilden ovanför är på Benjamin när han ålade under soffan och inte kom loss. Japp, jag fick mig ett gott skratt när jag fick se honom.
Han sa ju inget heller, eller jo "öööh, ÖÖÖH, mamma, ööööh"

Min älskade huligan som lever livet här hemma. Jag är så glad att jag inte missar någonting i ditt liv. Att jag får gå hand i hand med dig och följa dig, få lära dig hur livet fungerar.
De är inte lätt att vara ensam, ibland tar ångesten över men försvinner snabbt när jag inser att det är jag som har vunnit högsta vinsten i livet.
Min son.
Jag förstår inte hur man kan svika sitt barn, hur man inte kan vilja vara delaktig i sitt barns liv.
Men det kommer nog föralltid vara en gåta.


Nu ska jag fortsätta äta min choklad framför tvn, räkna ner dagarna innan flytten. Denna lördagen och nästa spenderar jag här. Lördagen efter det är jag bosatt i nya lyan. Ska bli så spännande!

Ha en bra kväll allesammans :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards