emmaahallin

Alla inlägg den 4 april 2014

Av Emma Hallin - 4 april 2014 22:40

Klockan 11 i förmiddags fick jag nog av att sitta inne och se solen lysa in genom fönstret, så jag tog på Benjamin, kokade kaffe och begav mig ut!
Vi gick till den gården jag är uppväxt på, känner ju folket på gården så känns mysigt att veta att Benjamin får växa upp där oxå. Jag är där väldigt ofta, min mormor bor där :)
Väl på plats så fick Benjamin gunga, vilket han tyckte var skit roligt! Sen blev han trött och ville sova, så då passade jag på att fika med en som bor där. Satt och tjötade bort hela dagen med henne vilket var otroligt mysigt! :)
Benjamin gungade och sov och åt mellan varann. Så satt han och lekte på gräsmattan en stund och lekte.
Sedan kom mormor hem från jobbet vilket resulterade i att vi följde med henne hem. Hon bjöd på pizza och där tjötade vi bort ännu fler timmar med henne och hennes sambo.

När jag kom hem var de mindre roligt. Jag möts vara av en katt i dörren, tänkte att Sessan var ute på balkongen. Jag har en in nätadbalkong så dom kan springa ut och in där precis som dom vill nu när det är fint väder.
Men hon var inte där. Ropade efter henne, letade i varenda vrå, tog fram godis asken men ingen Sessan kom fram.
Kände bara pulsen gå upp och jag började få panik, min sessan <3
Sprang ut med asken, runt huset, skakade, ropade, letade i varenda buske och vrå utan resultat.
Gick ner i källaren oxå där utan resultat, springer upp för alla trappor och ropar då jag till min förvåning hör ett jamande, ropar igen för att lokalisera vart hon befinner sig, hör då att hon troligtvis är i källaren och mycket riktigt där nere låg min älskade Sessan livrädd.
Tog med mig henne hem och pussade och kramade henne massor. Så nu ligger hon är brevid mig i soffan <3
Tur att hon bara var i källaren så hon inte hade smitit ut genom entré dörren, då hade jag nog aldrig hittat henne.
Troligtvis har hon smitit ut när jag gick hemifrån, dock brukar jag se när hon gör det men idag måste hon vart jätte snabb.
Hoppas hon lärde sig någonting. Och nu kommer jag hålla extra koll när jag går hemifrån! Vill inte förlora någon av mina pälsklingar <3

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards