emmaahallin

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Emma Hallin - 11 april 2014 17:23

Jag avskyr folk som snackar sikt om andra. Jag har själv varit en skidbackar men skulle aldrig få för mig att snacka sikt om någon nu. Då behandlar jag dom hellre som luft. Finns ingen mening med att snacka skit om andra. Vad vinner man på de? Jo har man tur vinner man lite drama..
Om jag pratar om någon så säger jag enbart sanningen, fakta kalla det vad du vill. Men då berättar jag sånt som andra redan vet om.
Men att umgås med någon man snackar skit om skulle aldrig falla mig i smaken.
Just därför har jag väldigt få kompisar jag umgås med. Jag väljer bort skit snackare. Jag klarar inte av dem.
Jag tar hellre vara på min familj och eftersom vi är såpass många i min familj såhar vi så jädrans roligt! Behöver aldrig vara någon jag inte är, kan vara mig själv.
Har någon brutit mitt förtroende en gång så kan jag vara snäll och förlåta men jag litar inte på personen igen.
De tar tid att bygga tillit för varann men de tar en sekund och bryta ner de, bygga upp de igen är nog de svåraste.

Jag var bara tvungen att skriva av mina tankar och åsikter.

Idag har vi haft massa bus här hemma, sen var vi ute en sväng och gungade sen gick vi långpromenad :)
Nu ska vi busa lite till innan det är dag för kvällsmat och läggdax :)

Av Emma Hallin - 11 april 2014 07:44

I onsdags så började jag med en ny metod när de gäller nattningen. Jag har ju alltid sätt Benjamin som min bebis och skämt bort honom genom att vagga honom till sömns i min famn. Vilket jag får sota för nu, gå runt och ha ont i ryggen och hela kroppen är inte de roligaste..
Istället för att köra 5 minuters metoden så testade jag 2-3 minuter.
Ni vet när man låter barnet gråta 5 minuter och går in, lugnar ner barnet och kör så tills barnet somnat. För jag tyckte att gå ifrån att aldrig behöva skrika till att helt plötsligt behöva skrika i 5 minuter är för länge. Ett barn har ingen tidsuppfattning.
Min metod funkade bra. Tog 1 gång sen fattade Benjamin att när han ligger i sängen ska han sova :)

Idag kommer Benjamins pappa hit, blir de uppehåll har jag planerat att vi ska gå ut och gunga. Vi har inte vart ute nu när de vart såpass dåligt väder vilket har gjort både mig och Benjamin rastlösa!

Inatt har jag sovit 4 timmar så är rätt Slut men de är då kaffet kommer in i bilden, får nog leva på kaffe idag ;)
Legat i sängen inatt och inte kunnat sova, bara tänkt och tänkt.
Vill ha en annan lägenhet. Vill egentligen flytta ifrån allt och alla och starta om på nytt, flytta någonstans där inte någon känner mig. Hade jag inte haft min familj här så hade jag inte tvekat över att flytta.
Även legat och tänkt på hur jag ska kunna lita på människor. Varför vissa människor kan med och ljuga en rakt upp i ansiktet och sedan tro att man ska kunna lita på dom igen?!
Nejdu...
Nä nu blir de kaffe! Ha en toppen allihopa så bjuder jag på en bild av min alltid lika glada son :)

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards