emmaahallin

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

operation del 2

Av Emma Hallin - 12 februari 2015 12:54

Benjamin sov sig igenom hela natten på sjukhuset, inte så konstigt egentligen när han knappt hade fått sova någon middag. Halv 7 var han uppe och hoppade. Eftersom vi delade rum så valde jag av respekt att gå ut ur rummet och in i lekrummet så Benjamin fick leka av sig.
Sen gick vi en sväng till föräldrar köket där jag drack en kopp kaffe och fick prata lite med andra föräldrar.
Sen kom vi tillbaka och då var det dax för dusch nummer 3. Även då fick jag hjälp med tanke på att Benjamin avskyr att duscha så valde jag att ta hjälp.
Han var jätte duktig! Självklart var han ledsen över att han inte fick någon mat och väntan kändes så lång.

Efter sista duschen gick vi runt lite på avdelningen och ut en stund för att få lite frisk luft.

Klockan 10.20 så kom min mamma och morfar. Då skulle vi även in på behandlingsrummet och sätta kanyl. När vi skulle göra de så kom en annan sköterska och sa att de var Benjamins tur att åka upp på operation.


Väl där uppe så satte dem kanylen. Han hade fått emla salva några timmar innan. Så han sa inte ett ljud när dem satte i kanylen. Min duktiga pojk!
Sen fick jag honom i famnen och dem gav han sömnmedel och han somnade jätte snabbt. Han gnällde lite strax innan han somnade men inte så konstigt då de kändes konstigt för honom.
Jag på honom i hans säng och pussa honom hejdå.

Sen gick jag och mamma ner så jag fick äta frukost i cafeterian och sedan begav vi oss ut på promenad runt området. Morfar var med oxå.
Kl 12.40 så ringde dem och sa att han var på uppvaket. Han rullade in runt 11 snåret. Så operationen tog inte alls lång tid.
Han vaknade runt 14 tiden.
Jätte glad var han när han vaknade och skulle prompt sitta upp även fast han inte hade balansen till de.
Han fick en flaska saft som han drack upp jätte snabbt. Sen åkte vi tillbaka ner till avdelningen där han fick en flaska ersättning.

Sen försökte vi hitta på saker med honom i väntan på ägt läkaren skulle komma och ge oss ett okej för att åka hem. Den väntan var nog längst. Vi båda längtade hem.
Middagen kom och Benjamin åt.
Han fick även Marie kex som han åt. Han var frustrerad över att han inte fick leka men de gick bra ändå.

Vid 16.30-17.00 tiden kom läkaren och berättade att operationen hade gått bra. Dem hade bara behövt göra en förlängning av hälsenan och behövde inte frigöra några mjukdelar. Han sa även att de kan hända att vi behöver fler operationer i framtiden. Att dem oftast inte brukar "friskförklara" någon förens i vuxen ålder. Så dem skulle hålla uppsikt över honom länge. Vilket känns skönt. Sen var det bara att klä på sig och åka hem eftersom dem såg att han åt bra och att han hade kissat.

Det känns bra att allt har gått så bra. Nu är de äntligen över för denna gången.
Jag kommer inte lägga upp några bilder från uppvaket eller från att vi kom ner därifrån av respekt till Benjamin.
Jag ska dock göra en egen fotobok till honom som han kan ha när han blir äldre :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards