emmaahallin

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Emma Hallin - 5 januari 2015 20:36

Varför ska det vara så svårt att lita på andra människor?
Det tar så på krafterna. Så fort en människa säger en sak och sedan gå och grubbla på det och tänka "hmm... Är de sant? Ska jag tro på det eller inte?"
Det skapar så mycket onödiga tjafs. Vafan. Kan inte människor bara bevisa för mig att de går att lita på Dem?
Sen vet jag att mycket av de beror dels av alla lögner jag fått höra i mitt liv, alla svek och hur grundlurad jag vart och hur förnedrande de har vart. Dels för att jag har ett kontrollbehov men de anser jag inte är så konstigt.
Gå i mina skor och va i mina kläder och va med om allt jag fått va med om så kan vi se om DU kan lita på människor sen...
Jag är så jävla rädd att lita på någon igen. Jag är så jävla rädd att bli lämnad ensam igen. Sviken å grundlurad igen. Logga där på botten och känna mig förnedrad.
Ibland orkar jag inte med detta längre, alla tankar. Nu känns de att man inte vart hos psykologen på ett tag. Ska bli skönt att börja nästa vecka igen. Komma in i dom rutinerna igen.


Nu ska jag natta Benjamin tänkte jag. Så nu andra får ha en bra kväll för snart exploderar mina tankar.. När jag inte litar på en människa så försöker jag luska ut så jävla mycket fakta om den så de finns inte! Det är oxå rätt jobbigt...

Av Emma Hallin - 5 januari 2015 08:17

Igår myste solen och jag fick sådan positiv energi. Det var så härligt! Gud vad jag saknar sommaren, längtar tills våren kommer. Jag var på bra humör hela dagen, hoppas solen känner för att titta fram idag med.

Efter frukost och sådär så klädde jag och Benjamin på oss och gick till lekplatsen. Benjamin var jätte glad, hoppas bara hans nya overall kommer med posten idag. Den han har sitter så tight att han knappt kan röra sig i den. Efter vi lekt så åkte vi ner och handlade. Benjamin sov under tiden.
Kom hem och fick dricka kaffe i lugn och ro. Lagade middag och min bästa vän Johanna kom hit. Jag bjöd henne på middag, vilket hon uppskattade :)
Vi fikade och tjötade massa skit!
Benjamin gick även och la sig i tid så nu har vi vänt tillbaka dygnet och får tillbaka våra rutiner.
Sen kom en annan vän till mig och vi hade film kväll. Kollade på Snövit, den var bra och spännande.
Det var jätte mysigt med en film kväll.


Benjamin hittade även på bus igår, kunde dock inget annat än å skratta.
Jag var nämnligen på toa och när jag kommer ut i köket så möts jag av det här

I
I
V


Alla soppåsar hade han rivit ut, så jag började städa upp i köket vilket tog fem minuter. Benjamin hade ju vad jag trodde sprungit in i sitt rum. Men ack vad fel jag kunde ha.
Kommer istället ut i hallen och möts av....


Så det var grinden som får upp där igen! Men som sagt, kunde inget annat än å skratta :p
Idag vet jag inte vad som händer om jag ska vara ärlig. Hoppas overallen kommer på posten och att min kära mor vill komma upp på en fika.
Imorn kommer min pappa och farmor hit på fika så vore kul om något kunde hända denna dagen med.

Hoppas ni får en bra dag allihopa, nu ska jag dricka kaffe och fortsätta kolla på Tjorven, Båtsam och Moses :)
Underbara morgon!

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards