emmaahallin

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Livet är skört

Av Emma Hallin - 7 januari 2015 10:15

Igår fick jag en tankeställare, livet är otroligt skört. Så ta hand om era nära och kära. Jag ska fixa till mitt liv.
Oavsett hur mycket jag än bråkar med en person så ska jag fortsätta ha det i bak huvudet hur snabbt man kan förlora en människa.
Jag vet att man inte alltid drar jämt med alla människor och i vissa specifika fall så kan jag inte förstå hur långt vissa saker kan gå.
Jag vet att jag inte kan göra så mycket åt att vissa inte gör de valet jag kunde önskat att man gjorde. Att de nu är en liten människa som får ta de straffet av ett val som jag önskar kunde vara annorlunda. Men det är bara för mig att acceptera de valet och leva vidare. Men innan jag gör det så vill jag sluta fred med människan. För det tar så på krafterna och vara arg och alltid ha taggarna utåt så fort man hörs av. För oavsett vilken väg i livet man tar så kan man inte rå för andra människors val och beslut.
Jag önskar de kunde vart annorlunda men nu är det inte så. De minsta jag kan göra är att åtminstone sluta fred och lämna detta bakom mig rakryggad.
Vi lever vårt liv och du får leva ditt som du vill. Men oavsett så kommer jag aldrig ifrån att just du gav mig den finaste gåvan i livet och det är mitt barn, min otroligt fina son som jag är otroligt stolt över.
När jag tittar på honom så kommer han alltid att påminna om dig.
Så nästa vecka ska jag kunna gå ifrån mötet rakryggad och stolt över att vi åtminstone slutit fred.

Så alla ni människor som läser detta inlägg, Tänk tillbaka på om ni kunnat göra saker annorlunda. Tyvärr går inte de att ändra på nu men ni kan åtminstone ta er i kragen och sluta fred för skulle du kunna leva med att om den andre människan dör att erat sista samtal i livet var ett bråk?
Det kan inte jag iaf. För någonstans där inne i mitt hjärta så kommer jag alltid älska denna personen oavsett om jag vill eller inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards