emmaahallin

Alla inlägg under december 2014

Av Emma Hallin - 16 december 2014 09:35

Jag ser det jag ser nu
Och vad det lärt mig vad det gett mig

Jag har bestämt mig inget drama

Känns svårt att släppa men jag vet det måste till Jag kan klara
Att se igenom mitt spel bestämt mig inget drama Känns svårt att släppa men jag vet det måste till Jag kan klara
Att syna mitt eget system

Så många gånger som jag lockats
Så många gånger som jag bränts hårt när alla känslorna ?ockats Runt allt det där med problem som pockas

Alldeles för många gånger har jag bara duckats och knockats Känt mig vilse in till slutet på varje scen Men jag hittar alltid hem igen gång efter en Trots allt knas gång efter en vill jag dras in i det
Jag har bestämt mig inget drama
Känns svårt att släppa men jag vet det måste till Jag kan klara
Att se igenom mitt spel bestämt mig inget drama Känns svårt att släppa men jag vet det måste till Jag kan klara
Att syna mitt eget system

Finns så mycket som kan få mig frestad
Som varje gång jag ser din dans och hur du ler när vi festar När du ser på mig spinner scenen igång
Till ett soundtrack av en Johnny Osbourne sång Där är den igen, den ultimata lockelsen
Där sitter du framför mig som den vackraste av män Du verkar ha det där jag vill ha
För att mitt hjärta ska slå som det ska Men

Jag har bestämt mig inget drama
Känns svårt att släppa men jag vet det måste till Jag kan klara
Att se igenom mitt spel bestämt mig inget drama Känns svårt att släppa men jag vet det måste till Jag kan klara
Att syna mitt eget system

Stadig, stark, lugn och stabil
Vill inget hellre än att göra dig till min Vill bemästra dig jag vill sexa dig Tyck om mig jag vill bli bekräftad av dig Vill bara trippa bort tänker jag ska hitta nåt som stillar mig Som kan maxa mitt sinne hårt Vill bara ha det soft
Fan, ska det va så svårt att sluta följa mitt begär

Jag vill inte mer jag pallar inte med det Jag vill inte mer jag måste sluta med det

Syster sol <3

Av Emma Hallin - 16 december 2014 09:10

Ännu ett möte ska man iväg på strax. Hade ju ett möte igår med så åkte ner till stan å väntade på den jag skulle ha möte med när de visar sig att hon var sjuk. De hade dem väll kunnat ringt å sagt? Arbetsförmedlingen i ett nötskal, men skulle man själv inte höra av sig å säga att man är sjuk så blir de ett jävla liv.

Idag är de min psykolog som väntar, inte träffat honom på en evighet känns de som för först var jag sjuk (tappade rösten) sen vart ju Benjamin sjuk. Men ska bli skönt att gå dit en sista gång innan julledigheten för jag tror de är sista gången nu :) iaf för mig, för nästa vecka kan jag inte komma för då ska vi till Göteborg.

Så även till på dagis att jag blir sen vilket inte var något problem. Dem frågade även om dem skulle räkna med honom till lunchen men de behöver dem inte :)

Annars händer inte mycket idag faktiskt, får se vad vi hittar på idag. Till helgen ska jag iaf till Ullared och köpa julklappar, ja jag vet att jag är ute i sista minuten å så är de varje år haha!

Uppdaterar kanske senare men nu måste jag till bussen.
Ha en bra dag :)

Av Emma Hallin - 15 december 2014 09:11

Efter 2 intensiva veckor med en sjuk Benjamin så var de skönt att lämna honom på dagis och få en paus. Han var lika glad han, så skönt att han trivs på dagis :)
Hans pedagoger är helt underbara och han har verkligen hamnat på ett bra dagis, hoppas bara kommunen får tag i andra lokaler så dem kan flytta till våren.

Nu sitter jag i soffan och avnjuter en kopp kaffe innan jag ska ta tag i snabeldraken och leka runt med honom. I eftermiddag väntas ännu ett möte, hela december har bestått av möten känns de som. Imorn är möte, torsdag är de möte. Spyr på alla möten!
Men sen är de bara sjukhuset som väntas nästa vecka sen tar vi julledigt! :)

Sitter och tänker på hur mötet på torsdag kommer att gå. Ett möte jag absolut inte vill gå på men jag tänker försöka göra mitt bästa som jag iofs redan gjort i alldldes för lång tid. Men jag ska ge de en sista chans. För att se vad människan har att säga, efter sina dumma val.

Sitter även å tänker på en annan speciell människa som satt sina spår i mitt hjärta och jag är så osäker på vad jag vill i livet. Ska jag eller ska jag inte? Är livet menat som jag vill så blir de så men de finns mycket att bygga upp igen.

Nä goda vänner, nu ska jag ta tag i mitt hem innan jag ska hämta huliganen igen :)
Ha en bra dag i regnet!

Av Emma Hallin - 13 december 2014 07:58

Tänk dig att du gör allt rätt hela tiden men får ingenting tillbaka, inte ens ett litet fjuttigt sms.
Jag försöker att inte bry mig men de är ibland lättare sagt än gjort.
Igår var jag tillbaka på vårdcentralen med Benjamin eftersom han har hostat så han nästan spytt samt knappt fått luft på natten. Det konstaterades att han inte hade någon slem kvar i lungorna och luftstrupen iaf. Men vi fick en inhalator med oss hem och när han blir frisk så ska vi komma tillbaka för att göra nya tester på honom. Don misstänker förkyldningsastma.
De va en mirakelmedicin han fick igår för inatt har han knappt hostat något alls.

Så skickade ändå och berättade de för en människa jag trodde skulle bry sig lite men icke. Hur kan jag tro att h*n ska bry sig?
Men jag måste oxå sluta bry mig. För de funkar inte att bara en bryr sig. Men jag känner att jag har gjort rätt för mig. Försökt få kontakt men inte fått nått tillbaka och jag förlorar inte på det beteendet det är h*n själv som gör.
Ska sluta uppdatera den människan eftersom hen ändå inte bryr sig. Eller ens blir glad över en uppdatering.


De är du & jag, Benjamin.
För alltid ska jag finnas och stötta dig genom allt som det alltid har vart ?
Nu kör vi vårt egna race, vi behöver ingen annan..

Av Emma Hallin - 11 december 2014 17:29

Jag är så kluven, känns som att jag går i bitar snart. Många tankar fick jag efter mötet igår.
Jag förstår inte hur jag ska kunna sitta med en människa och försöka sammarbeta med denne när denne ändå inte bryr sig ett skit.
En människa som kommer att printa in i min hjärna att "jag bryr mig visst men du försvårar allt" som kommer sätta sig som något offer.
Usch vad arg jag blir bara jag tänker tanken. De är inte ett dugg synd om dig. Du har gjort dina egna val och jag kan inte hjälpa att du gjort fel val i livet.

Av Emma Hallin - 9 december 2014 22:10

Jag är så otroligt glad att just jag fick äran att kalla mig för din mamma.
.att jag ska få följa dig hela livet.
Att jag ska lära dig allt jag vet om livet.
Du är en sån glädjespridare som alltid ser till att alla är glada.
Du är även otroligt envis och enveten liten krabat som vet vad du vill. Envisheten kommer nog ifrån mig.
Har du bestämt dig för en sak så ska du utföra de med vare sig du får eller inte.
Det bästa du vet är att gå din mamma på nerverna. Testa dina gränsen sen skrattar du bara åt mig och jag faller oxå ut i skratt.
Tänk att jag fått se alla dina framsteg. Jag fick se dig ta ditt första krypsteg, säga ditt första ord och ta ditt första steg.
Känslan i mitt hjärta är helt obeskrivligt, jag är så stolt att jag fått vara med i alla dina hittills milstolpar i livet.
Jag är glad att jag fått vara med dig vid alla fina omgipsningar och vi har gråtit oss igenom nätter ihop där du total vägrat skenan.
Snart är det dax för dig att röntga foten, sedan operera den och även då min son så kommer mamma vara vid din sida som alltid.
Sen dagen du föddes så har du alltid varit prio ett för mig. Skulle aldrig lämna din sida. Du är den jag lever för, det är först nu jag förstår vad riktig kärlek innebär. Trodde aldrig man kunde älska en människa såhär mycket.
Du är helt underbar, glöm aldrig de!

Jag älskar dig och har gjort från första stund. Allt jag gör, gör jag för dig min älskade son. Du är en krigare glöm inte det!

Oavsett hur mycket foten viker sig när du försöker dig på att gå så ställer du dig upp igen och försöker. Du ger aldrig upp och de är något jag kommer säga till dig när du blir stor. Ge aldrig upp förens du nått ditt mål <3

Av Emma Hallin - 7 december 2014 20:17

Roligt att vakna upp helt utan röst. Jag har aldrig i mitt liv tappat rösten och de är sjukt jobbigt. Tji fick jag typ för att jag är en översocial människa som tycker om att prata.
Någon som sitter på något bra kur så jag kan få tillbaka min röst?

Jag är så glad, Benjamin har lärt sig att gå. Dock kryper han mycket fortfarande men han släpper taget och går mycket med. Kan ju säga att jag är en stolt mamma.
Dock sover han dåligt på nätterna å jag vet inte om de beror på att de händer mycket i utvecklingen..
Typiskt att man ska tappa rösten när man har fullt med möten hela veckan.

Känns skönt att man mår bra igen, psykiskt sätt så är jag glad och tänker inte alls lika mycket nu.
Benjamin ligger och sover och jag tar det lugnt framför Tv:n innan jag oxå ska krypa till sängs.

Har även köpt mig en ny telefon vilket känns jätte bra. Äntligen en fungerande telefon igen :)
En HTC desere eye blev det :)

Avslutar detta inlägg med en bild på mig å benji :)
Ha en bra kväll alla!

Av Emma Hallin - 4 december 2014 22:13


Känner rent spontant att bilden talar för sig själv. Med de säger jag godnatt...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards