emmaahallin

Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Allergi

Av Emma Hallin - 30 maj 2014 21:25

En dag som absolut inte slutade som jag planerade, slutade uppe på barnakuten.
Gick upp imorse och gjorde oss redo för en dag inne i stan på marknaden med bästaste Ida. Vi gick runt där, till en början sov Benjamin och när han väl vaknade så vart både jag och Ida hungriga så vi drog till subway och käkade.
Benjamin fick mat med men nä han var la inte så sugen. Stack upp till city och köpte annan mat till honom vilket han inte åt jättemycket utav.
Vi fortsatte gå runt i stan tills vi tröttnade och gick till knalle ist.
Väl där så tog jag och Ida oss varsin milkshake medans jag skulle mata Benjamin med ännu en maträtt. De åt han åtminstone lite mer utav och blev genast piggare (han var väldigt gnällig i stan, trodde det berodde på värmen)
Sen efter de var vi tvungna att byta blöja och till min stora fasa så var de blod(!) i avföringen. Jag ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka upp. Vilket vi även gjorde.
Läkaren frågade lite frågor (om vi föräldrar var allergiska mot något) Jag är ju laktosintolerant sa jag, mjölkallergier när jag va liten.
Så han skickade med oss provgrejer som jag ska ta nästa gång Benjamin skiter så ska de skickas in för å se om de finns mer blod och gör det de så ska vi börja med att utesluta mjölk för då är han antagligen allergisk mot mjölkprotein.
Skönt att de inte var allvarligare än så men nu får vi hålla tummarna att min älskling slipper allergier! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards