emmaahallin

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Dagis.

Av Emma Hallin - 4 juni 2014 08:04

Igår ringde jag och sa upp Benjamins dagisplats.
Jag tycker att han är alldeles för liten för att börja dagis, han hade bara vart 10 månader om jag behöll den platsen.
Sen vet jag ju inte vart vi bor i höst och då är det ju dumt att han börjar på ett dagis om han behöver flytta sen.
Sen har jag möjligheten att ha han hemma 1 år till. Då tar jag vara på den möjligheten för det är inte alla som har den.

Självklart är dagis bra för barn, dom får det sociala och blir trötta på ett annat sätt än att vara hemma. Men varför ska jag ta upp en plats som ett annat barn behöver mer? Dagis är till för dom föräldrarna som måste jobba efter 1 år av föräldrarledighet. Hade dom fått bestämma hade dom säkert haft sina barn hemma ett tag till.
Jag har inte skaffat barn för att någon annan ska ta hand om honom.
Barn mår bäst tillsammans med sina föräldrar.
1 år och börja dagis är enligt mitt tycke alldeles för tidigt. Man missar ju jätte mycket om man sätter dom där så tidigt?
Vet att min moster ångrade sig jätte mycket att hon satte min kusin iofs hos dagmamma men de va oxå för tidigt. Hon missade jätte mycket. Så hon och många andra har sagt, kan du så ha pojken hemma så länge du kan, du kommer ångra dig annars.
Vilket jag tänkt igenom och håller med om. På dagis kommer han inte att få samma uppmärksamhet som han får hemma. Jag vill att dom ska minska barngrupperna på dagis innan jag sätter han där oxå för som de är just nu så är det för stora barngrupper. De va de redan när jag praktiserade på dagis vilket va nått år sen.

Detta är mina åsikter, mitt val och vårat liv. Vissa kan inte acceptera att man går emot strömmen. Men jag gör det som är bäst för oss, inte för någon annans skull.
Ta vara på tiden med ditt barn och sätt de inte på dagis om du inte absolut måste. För tänk efter, när ditt barn är på dagis och du jobbar hur mycket tid får ni tillsammans?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hallin - 18 april 2016 08:58

Vet att jag inte skrivit och uppdaterat som jag lovade men varit mycket de senaste. Jobbat och slitit och försökt få ihop dagistider och allt annat man måste göra i vardagslivet. Nu ska jag jobba 2,5 vecka ute i fristad vilket betyder tidiga morn...

Av Emma Hallin - 29 mars 2016 10:06

Igår fyllde jag hela 24år, nästan så man får lite åldersnoja. Känner nog inte som 24 snarare 20. Men de kanske är för att nu finns de ju ingenting att längta till längre. 15-köra moppe, 16- övningsköra, 18- krogen, ta körkort och köpa cigg och sen 20...

Av Emma Hallin - 27 mars 2016 11:26

Benjamin var helt överlycklig över att få åka till farmor igår, dem skulle hem och måla ägg, ha påskäggsutdelning och göra massa mysigheter! Nästan så man blir avis själv, men de känns så tryggt att lämna över honom till farmor för där vet jag att ha...

Av Emma Hallin - 26 mars 2016 08:04

Jag fick upp en bild på timehop, som fick mig att tänka tillbaka. Jag som bara skulle ha en katt, de räckte med Sessan för hon va/är speciell. Henne kunde man ta med sig vart man ville. Hon sov alltid tätt intill mig, när hon va kattunge så skulle ja...

Av Emma Hallin - 25 mars 2016 08:21

Godmorgon alla glada! Idag vaknade vi inte upp av solsken, tråkigt med regn men det behövs väll det med. Hoppas bara inte de är långvarigt! Så var de långfredag och våffeldagen, vi är utbjudna på våfflor hos min mormor så de ska bli mysigt att å...

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards