emmaahallin

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Emma Hallin - 1 oktober 2013 19:52

Han gjorde mig glad och visa mig vad lycka innebar,
att ha någon nära, att bli älskad såhär.
Han fick mig börja tro att äkta kärlek kanske fanns,
men jag kan inte hitta den, den måste vara någon annanstans.
Kommer jag någonsin kunna tro på kärleken igen?

Jag undrar hur det var ifall det hade blivit du och jag.
Jag skulle hålla om dig, och aldrig släppa mitt tag.
Jag hade en kärlek till dig, som inte är besvarad.
Jag tänker hela tiden på drömmen om oss två,
vi åker till ett land där ingen kan se på.
Vi skrattar och leker och har det underbart,
där solen lyser hela tiden och himmelen är klar.
Vill du följa med på resan med mig, för då
åker vi direkt, vill bara dela den med dig.


Försöker att kontrollera min smärta, försöker att vara glad,
men det känns i mitt hjärta. Vad ska jag göra när hoppet har tagit'slut.
Hur ska jag veta vilken väg jag ska ta mig ut.

Det var som en saga, för bra för att vara sann.
Ville se dig i ögonen och hålla i din hand,
känna dina armar, och smeka ditt hår,
Att ha din kropp emot min, i en underbar kram,
betyder mer än du anar, tänkte på dig varje dag.
Just när jag var glad och jag höll på att bli kär,
så blev allting bara fel och du vet vem du är.
Det är bara ditt fel att det blev som det blev,
Mitt hjärta bara sved.
Dags att lämna plats åt någon annan som gillar dig,
den andra bruden som betyder mycket mer än mig.
Dags att gå vidare, jag är ju ganska ung.

Av Emma Hallin - 1 oktober 2013 19:09

Efter förra inlägget så började jag må jötte konstigt.

Illampende, yr, molande värk i rygg och mage samt att jag frös.

Så gick och la mig och kände bara usch vill aldrig gå upp härifrån mer.

Inte förens pojken är ute iaf.

Jag kände mig skit.

Kände inte ens för att åka till barnmorskan.

Ville bara gömma mig.

Men då ringde bästa vän och sa att hon och hennes man hämtade mig så jag skulle komma iväg till bm.

Sen träffades jag å bästa vän efteråt och gick och tog en kaffe.

Hade inte vart för henne så hade jag inte gått utanför dörren idag.

Berättade för min bm om vad som hänt för hon såg på mig att jag inte mådde bra.

Så hon skulle berätta de för min psykolog så hon vet om de imorn när jag kommer.

Det var som min bm sa att de var de sista jag behövde just nu med tanke på att jag har haft en sån jobbig graviditet som jag haft.

Nu håller hon tummarna att Benjamin kommer så jag slipper gå runt med all smärta och all där tilll.

 

Men hade de inte vart för Sara så vet jag inte vad jag hade gjort! 

Hon är underbar och vet precis vad hon ska göra  för att jag ska må bra.

Hon är som min egen spegelbild.

Min bästa vän!

Efter att jag följde henne till jobbet så hade jag ork att till och med gå runt i knalle ensam och leta efter en mössa till mig själv. Dock hittade jag ingen men behövde nog gå runt ensam oxå.

Det är så skönt att ha en vän som ger massa energi och som inte bara tar.

Jag älskar dig bästaste Sara! <3

Av Emma Hallin - 1 oktober 2013 12:15

Jag kanske har skrivit om detta innan men måste skriva om de igen isf.

Jag förstår mig verkligen inte på alla människor som säger hur underbart de är att vara gravid.

Varför är inte folk ärliga och säger som de är?

I början, ja de är jätte mysigt och roligt att vara gravid om man klarar sig utan illamåendet och spyandet som jag slapp undan.

Men ju längre tiden går destu värre blir de.

Jag tänker inte vara en av dom som ljuger. 

De är ingen dans på rosor att vara gravid.

Dom första gångerna jag kände Benjamin röra sig där inne, det var hemskt. Jag tyckte de var en sån obehaglig känsla så de fanns inte. 

Jag tror dock de handlar om att jag hade svårt att ta graviditeten till mig och förstå att de är mitt barn som ligger och rör sig där inne.

Och jag tror absolut inte jag är ensam om de.

Men de är nog väldigt få som vågar prata om de.

Men de finns ju anledningar till varför jag hade svårt för att ta den till mig oxå.

Jag fick lixom höra väldigt ofta av en viss person, Varför behöll du barnet? Skulle de inte vart bättre om du hade tagit bort de?! Osv...

Nu i slutet av graviditeten så är de bara tungt och jag vill bara ha ut honom.

Gråter mig till sömns varje natt för jag kan inte röra på mig.

De tar så psykiskt och fysiskt att vara gravid, ni skulle bara veta.

När jag hör någon säga men de är ju underbart att vara gravid så brukar jag säga jaha så du tycker allt är underbart all smärta på fysiskt och psykiskt? Att du inte ens kan röra dig är de underbart?!

Jag tror inte de..

 

Från de ena till de andra, igår hade jag en super bra dag som spenderades med mina bästa vänner Johanna och Christoffer!

Underbart att ha mina vänner som stöttar mig i vått och torrt <3

 

Idag ska jag inte göra allt för mycket mer än att åka till barnmorskan och hoppas på att de blir sista besöket där. 

Hoppas innerligt att knodden kommer ut nu. <3

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards