emmaahallin

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Emma Hallin - 17 oktober 2013 16:05

Många tror att de är jätte jobbigt att Benjamin har såkallad klumpfot.
Men för varken mig eller Benjamin är de jobbigt.
Klumpfot innebär att barnet föds med en eller båda fötterna inåt vända.
Benjamin hade bara mycket på höger och knappt ingenting på vänster.
2 dagar gammal så blev han gipsad på båda benen.
Självklart blev det en tyngd för mig som mamma med tanke på att jag inte förväntade mig ett gipsat barn.
Men de gick över väldigt fort för min tanke var tänk om de var värre?
Tänk om han hade fötts med ett hjärtfel eller något annat jobbigt.
Han har inte ont utav gipset med tanke på att han inte vet något annat.
Hans gips är hans trygghet.
Nu var de andra gången vi gipsade om honom och nästa vecka blir han omgipsad igen sen blir han av med de och får skenor istället.
Jag trodde de skulle bli jätte jobbigt men de har vart super lätt, han är som vilken annan bebis som helst bara att han har gips.
Inget jag klagar på med tanke på att han som sagt inte tycker att de är jobbigt.
Forskarna har ingen aning om varför vissa barn drabbas av detta.
Det är något som uppstår efrer 12 graviditets veckan och drabbar oftast pojkar.
Nu hade jag "oturen" att få ett sådant barn med de "problemet"
Men Benjamin har inget svår klumpfot.
vänster fot är redan rak men ska fortsätta behandlas iaf så de inte kommer tillbaka.
Höger fot har vi lite mer jobb att göra men den är snart rak den med.
Sen när han blir äldre kommer inte de märkas någonting att han föddes "annorlunda"
Läkarvården är så bra så dom märkte ju detta jätte snabbt och startade behandlingen så snabbt vilket jag är väldigt tacksam över.

Ville bara skriva allt detta så ni kan få en inblick i att det faktiskt inte är så jobbigt som de låter :)

Av Emma Hallin - 17 oktober 2013 07:43

Gomorron.
vaknar av att jag drömmer att vi försover oss, kollar klockan som inte har ringt och inser att vi bara har en timme på oss innan vi ska åka för klockan inte har ringt..
Ja som rubriken tyder ska vi till sjulhuset.
Idag får han sitt sista gips.
Skönt, nästa vecka blir han av med de :)
Mysigt att höra att han bara gnyr lite inne i sovrummet går in och frågar om de är nån vaken tro?!
Går fram till knorren och får ett snabbt pytte leende från honom.
Blev alldeles varm i hjärtat <3

Nä nu får jag amma klart byta blöja å ta på älsklingen :)
Skriver sen :)

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards