emmaahallin

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Emma Hallin - 29 oktober 2013 17:40

Livade en bloggläsare att visa både min och Benjamins outfits å de tänkte jag göra idag, inget speciellt men har man lovat så ;)

Av Emma Hallin - 29 oktober 2013 17:30

Jag tänkte skriva lite hur jag hade förväntat mig mammarollen och hur den egentligen är!

När jag var gravid så ville jag helst göra allt jag visste att jag inte skulle hinna med sen när han va född, men de blev inte så eftersom jag blev sängliggandes och ju längre tiden gick desto tröttare blev jag och ondare i kroppen fick jag.
Jag hade förväntat mig fult upp jämt. En skrikande unge som jag blev galen på. Jag hade förväntat mig att vara svintrött och gå runt som en zombie.
Ja helt tvärtom än vad de är helt enkelt!

Mammarollen är underbar! Självklart finns det dagar som man är extremt trött och bara vill sova.
Men såhär pigg trodde jag aldrig att jag skulle vara.
Jag trodde aldrig jag skulle få en så snäll son som jag har fått.
Sålänge han får ny blöja, mat och kärlek från mig så är han nöjd.
Det är inte ofta han skriker och jag vill dra av mig håret men självklart har det hänt!
Jag är så lycklig lottad som har fått äran att vara just Benjamins mamma! Så lycklig som jag är, är inte tillåtet.
Jag hinner med så mycket på dagarna bara jag vill med tanke på att Benjamin är så snäll.
Jag brukar få duscha varje dag, dricka och dammsuga med bara jag får tummen ur arslet och gör de ;)

Nä som sagt mammarollen är helt fantastisk och jag förstår inte att den kunde bara såhär bra :)

Av Emma Hallin - 29 oktober 2013 10:37

Är mammarollen som du tänkt dig? Tycker du är en riktigt grym mamma.

Nej den är inte alls som jag hade tänkt mig. Hade förväntat mig ett skrikigt barn som jag hade svårt att trösta. Men istället fick jag en lugn Benjamin som näst intill aldrig skriker. Det är faktiskt mycket enklare att vara mamma än vad jag trodde :)
Tack de värmer i hjärtat att höra! :)

Varför klagar du över ditt liv på Facebook och tänkte du dig verkligen för innan du särade på benen?

De med klagandet vet jag inte vart du fått de ifrån, men alla har vi våra dåliga dagar som vi klagar där inne.
Jag visste att jag inte skyddade mig och visste att de fanns en risk att bli gravid men den risken tog jag och tack vare den risken har jag fått en jätte fin son som jag aldrig kommer ångra :)

Vad skulle du gjort nu om du aldrig blivit gravid?

Jag hade sökt in på folkhögskolan och pluggat nu och levt samma liv som jag gjorde innan jag blev gravid antagligen. :)

1.Vet du vem pappan är och hur ser du på framtiden med pappan?
2. Vem är din bästa vän?
3. Kan du lägga ut outfits för dagen på dig och din son?
4. Kan du göra ett videoinlägg och beskriva din barndom och relation med dina föräldrar och så?
ÄLSKAR BLOGGEN <3

1. Ja jag vet vem Benjamins pappa är och framtiden med honom ser jag som att vi har en god vänskaplig relation och kan hitta på saker tsm med våra son.
2. Jag har fler än en bästa vän men den jag umgås mest med utav dom just nu är Sara :)
3. Ja absolut de kan jag göra :)
4. Något videoinlägg blir de nog inte och jag känner inte att jag vill gå ut med min barndom på bloggen. Men jag kan skriva om min relation till mina föräldrar en dag :)

Barnet är naturligtvis gulligt men de är du som är riktigt snygg.

Ingen fråga men jag får tacka så mycket :)

Jag hoppas ni är nöjda med svaren och är de något ni undrar över så är ingen fråga för dum att ställa! :)

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards