emmaahallin

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emma Hallin - 14 oktober 2013 09:58

De ända jag har kvar är tomma ord som dj sa. Du slet mig isär.

Nej tack ingen depp dag.
ska dricka upp kaffet sen blir de tvätt och städ dag om knorren tillåter :)
Ska ta mig i kragen.
Massa tankar men dom får inte överta dagen.

Av Emma Hallin - 13 oktober 2013 22:18

Varför har man så mycket tankar?
Både possitiva och lite mer jobbiga.
Känns som jag slits itu ibland.
Känns som jag sätter mig i klistret.
Alla possitiva tankar handlar om att jag för en gångs skull kan säga med ärlighet att jag är lycklig, att jag älskar mitt liv.
Det är tack vare min älskade son och självklart min misses förtjänst!
Men sen kommer ju tankarna på att man är ensamstående, vilket jag inte tridde jag skulle behöva vara.
Trodde ju att jag skulle få ha en människa i mitt liv men vill inte skriva om alla dom tankarna på bloggen. Så då tänker jag ibte göra de.
Jag har ju Victor, de känns jätte skönt att vi äntligen pratar och umgås. Känns super bra att veta att jag kan ringa han dygnet runt. Att han fortfarande stod där med öppna armar och tog emot mig.

Såhär ser min son ut just nu, sten deckat i min famn <3
Ska dock vara elak snart genom att byta bajsblöja och sätta på han pyjamas.
Hoppas innerligt att de blir en lugn kväll att han inte är jobbig vid nattningen!

Är dock lite orolig med tanke på att blödningen hade börjat avta och nu har de kommit mer blod samt klumpar så ska ringa bm imorn å kolla om de är nått som behövs kollas upp.

Nä nu ska jag vara elak mot Benji sen blir de sängen.
Det är ju en dag imorn med :)
Känner mig genast piggare när jag fått min egna mamma dos.
Hade kunnat stanna där hela natten å myst med mamma, de är sjukt vad mammig jag blivit sen jag blev gravid.
Vill vara hos henne jämt om jag hde kunnat.
ååå älskar verkligen min mamma! <3

Av Emma Hallin - 13 oktober 2013 18:45

Då får man passa på att skriva medans Benji ligger i mormors famn :)
Jag å Felicia och Benji vaknade runt 10, jajämän fick sovmorgon av min grabb :)
Vi tog de lugnt och käka frulle och sedan tog vi halv 3 bussen till mamma.
Här har vi spenderat eftermiddagen med låtsas morfar oxå :)
Så nu äntligen har Benji fått träffa Mats oxå :)
Snart ska vi åka hemåt och ta de lugnt hemma, ska se om de finns någon tvätt tid imorn så man får lite rent hemma :)
Vart en underbar dag <3

Av Emma Hallin - 12 oktober 2013 13:22

Min son. Min skatt. Mitt liv.
Benjamin Erik Alexander Andersson.
När du äntligen låg på mitt bröst så försvann alla mina problem.
Allt jag tyckt var jobbigt bara försvann.
Det var som att livet fick en my vändning. Det fick de ju oxå.
Du kom ju till världen och gav din mamma de största leendet hon någonsin haft på sina läppar.
Jag fällde även en och annan lycko tår när jag fick se dig för första gången.
Känslan av att äntligen få sitt barn på bröstet går inte att förklara.
Du är det bästa som hänt mig, mitt liv har äntligen fått en mening!.
Det är dig jag kämpar för, lever för, varje andetag jag tar, tar jag för dig mitt hjärta!
Att man kan skapa något såhär vackert är helt otroligt.
Självklart blir jag galen på dig ibland men när jag ser dina stora mörka ögon och ditt fina leende så glömmer man bort allt runt omkring.
Benjamin betyder lyckans son, att få nån som dig har jag aldrig vågat hoppas på <3
Min kärlek för dig är den största jag någonsin känt.
Jag älskar dig min fina son <3

bvc

Av Emma Hallin - 11 oktober 2013 12:22

Helt otroligt! Vad har jag gjort för att få en sån snäll son?!
Ammade honom runt 11 igår kväll gick och la oss vid 1 inatt.
Han vaknade enbart vid 03.15-03.30 för att få mat sen vaknade han klockan 8 imorse.
en hel natts sömn.
Härligt! Känner mig riktigt utvilad! :)
Mammas hjärta <3
Vi var ju på bvc, gipset väger ca 330g så nu väger han ca 3600g så han följer kurvan som han ska :)
Så mycket som han äter vore de konstigt om han inte gick upp ;)

Just nu halvligger jag i soffan och ammar Benji och kollar på medans Victor spelar xD
Myyyys!
Ska ställa mig vid spisen å laga en matlpda till så jag har :)
Benjamin är ju ändå så snäll :) hihi

Träffade bästis och hennes underbara barn en snabbis utanför bvc med. Åååh saknar att umgås konstant med henne <3 <3

Av Emma Hallin - 11 oktober 2013 00:45

Var ju som sagt på sjulhuset med mitt underverk idag.
Han fick byta gips.
Först gjorde han hörselkontroll och han hörde som han skulle :)
Sen gick vi så dom skulle byta gipset. Fick så ont i mamma hjärtat när dom satte igång sågen och skulle ta bort de, eftersom Benjamin fick panik å bara skrek. Men de gick bra, fick hålla lugnet för hans skull! Sen fick vi bada honom och sen på med nytt gips.
Hans fötter har redan blivit rakare så de är ju possitivt :)
Han tyckte de va jätte obehagligt att bli av med gipset, de var som sköterskan sa, han är ju van vid gipset och att de är tungt i benen så de är en trygghet för honom för han vet ju ingenting annat.

Sen åkte min älskade mamma med mig hem och tog hand om Benji medans jag lagade en matlåda. Sen fick jag även röja undan här hemma, byta sängkläder och duscha!
De sistnämnda va skönast ;)
Är så glad att jag har min mamma. Behövde verkligen avlastning idag så tack! :)
Hon var även ett otroligt stöd på sjukhuset.
älskar dig mamma/mormor <3 <3

Sen kom bästaste V hit och har gjort oss sällskap och ska göra oss sällskap inatt med :)
Massa mys!
Skönt att vi äntligen fått kontakt igen och kan umgås :)
helt underbart. Kan inte vara lyckligare, har ju världens finaste son! <3

Benjamin, du har gett mamma en mening. Det är för dig jag lever. Jag trodde livet hade en mening innan men nepp den kom nu i samband med min älskade son <3

Nu ligger mitt hjärta och sover i min famn. Bild kommer nedanför :)

Nu ska den lilla familjen nana :)
Imorn blir de bvc :)
Natti

Av Emma Hallin - 10 oktober 2013 09:48

Ja man får ju passa på att blogga medans man kan!
Nu sitter vi på bussen till stan.
min lilla kille ska byta gips och göra en hörselkontroll :)
så spännande å se hur fötterna ser ut efter en vecka :)

Igår hade vi fullt upp hela dagen. Besök från morgob till kväll så nu är de slut med de eftersom jag märker på Benji att han blir orolig. Plus att han behöver komma in i rutiner eller ah vi behöver :)
Fick min tv igår med så nöjd! :)

Ikväll kommer förhoppningsvis benjis pappa :) mys
jag har min underbart fina son att kämpa för :)
Älskar mitt liv!

Av Emma Hallin - 8 oktober 2013 16:50

Jag försöker att iaf hinna med ett blogginlägg om dagen :)
Imorse när vi vaknade klädde vi på oss och gick bort till Sara å käkade frulle med henneå lilla tjejen <3
Sen gick vi hem och fick besök av min moster, morfar och hans sambo :)
Fikade och bara tjöta de va mys!
Nu ligger knodden och sover och jag funderar på att gå och köpa frukt så jag har de hemma :)
Svårt att hinna få i sig mat på dagarna så ska ställa mig och göra matlådor så jag har :)
Imorn blir han en vecka redan. Lillfis! Tiden går så fort, känns som jag tryckte ut han igår Tagit massa roliga kort oxå :) hihi
Har till å med slutat med mina antidepressiva, är så stolt över mig själv! Vart utan dom i ca en vecka och känner inteav något mer än hur llycklig jag är :)

Presentation

Vem är du?

Vad tycker du om min blogg?
 fin och inressant?
 ful men intressant?
 fin men ointressant?
 ful men ointressant?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards